TV 2 slutter i gult med den stærkeste juli måned nogensinde målt på seerandel

Et historisk Tour de France med kæmpe ambitioner om, at give danskerne den ultimative Tour-oplevelse fra start til slut lykkedes på tværs af TV 2s platforme. Tour de France og Vingegaards triumf trækker ekstraordinært mange seere til TV 2-familien.

Over en halv million danskere så i gennemsnit de 21 etaper på TV 2 og TV 2 PLAY fra 1. juli-24. juli, og det gør det til det 3. mest sete Tour de France målt på live-seertal – kun overgået af Tour de France i 1996 og 1997.

TV 2’s seerandel, er i år på hele 73 procent i gennemsnit for tourens 21 etaper, hvilket angiver hvor mange procent af seerne på det pågældende tidspunkt, der har valgt at se Tour de France.

Touren også vist overvældende interesse på TV2.DK og apps med et gennemsnit på 4,6 millioner daglige sidevisninger.

Vingegaard i mål med over 1 million live-seere på TV 2

Da Jonas Vingegaard kørte i mål i Paris, som vinder af årets Tour de France, så over en million danskere med direkte på TV 2. Helt præcist 1.027.000 (share 79). På tværs af studie, fejring og etapen på Tourens sidste dag når Hovedkanalen og NEWS ud til knap 2 mio. danskere

- Vi er naturligvis rigtig stolte over danskernes engagement i Tour de France på TV 2 denne sommer. Vi har gjort os umage med at lave en god dækning af touren, og det er opløftende, at seerne og brugerne kvitterer med disse rekordhøje tal, siger Frederik Lauesen, sportschef på TV 2.

 

Den største Tour de France dag på TV 2 PLAY nogensinde

Danskerne har også fulgt med i Tour de France via TV 2 PLAY med et gennemsnitlig dagligt forbrug på 79 minutter pr. abonnement. Den 21. etape og Vingegaards fejring i Paris blev den største Tour de France dag på TV 2 PLAY nogensinde med 112 minutter per abonnement.

I juli var TV 2 PLAY ifølge Nielsens Seermåling den mest sete streamingtjeneste foran Netflix og DRTV.

 

TV 2 overtager listen med de 20 mest sete programmer

I den sidste uge af Tour de France indtog TV 2 top 20-listen med de 20 mest sete programmer.

`Tour de France`, `Badehotellet`, `Vi drukner i rod` og `Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed` er alle blandt de stærkeste programmer i ugen.

Se Nielsens seeropgørelse for uge 29 her: 

https://markets.nielsen.com/dk/da/top-ten/