- Forside
- Klassisk tv-reklamer
- Produkter og priser
Produkter og priser for klassisk tv
Specifics TV 2
Prisen for en konkret visning bestemmes af det forventede antal seere i 18 år+ og det forventede visningstidspunkt for reklameblokken. Prisen udtrykkes med en enhedspris per 1.000 seerkontakter (CPM).
For 2026 kan annoncører vælge om de generelt ønsker at købe Specifics visninger inklusiv en samtidig visning på TV 2 Play.
Det er antallet af uger, hvor en annoncør aktivt køber Specifics, samt et eventuelt tilvalg af samtidige visninger på TV 2 Play, som afgør hvilken nettopristabel, der skal anvendes. Valg af pristabel med/uden PLAY er som udgangspunkt fast for det kommende år, og kan ikke til- eller fravælges fra kampagne til kampagne.
En aktiv uge defineres som et ugentligt køb på minimum 1,2 millioner eksponeringer.
Antal aktive specifics uger: 40+ uger:
| Klassisk tv | Klassisk tv med samsalg (ATV) på TV 2 Play |
||||
| Specifics TV 2 | P18+ Prime | P18+ Off-prime | P18+ Prime | P18+ Off-prime | |
| Januar | 34 | 24 | 41 | 31 | |
| Februar | 36 | 25 | 43 | 32 | |
| Marts | 45 | 29 | 53 | 37 | |
| April | 55 | 38 | 64 | 47 | |
| Maj | 62 | 40 | 72 | 50 | |
| Juni | 54 | 36 | 63 | 45 | |
| Juli | 31 | 22 | 37 | 28 | |
| August | 54 | 35 | 63 | 44 | |
| September | 61 | 39 | 71 | 49 | |
| Oktober | 63 | 40 | 73 | 50 | |
| November | 63 | 40 | 73 | 50 | |
| December | 45 | 31 | 53 | 39 | |
Antal aktive specifics uger: 14-39 uger:
| Klassisk tv | Klassisk tv med samsalg (ATV) på TV 2 Play |
||||
| Specifics TV 2 | P18+ Prime | P18+ Off-prime | P18+ Prime | P18+ Off-prime | |
| Januar | 49 | 30 | 56 | 37 | |
| Februar | 52 | 34 | 59 | 41 | |
| Marts | 62 | 38 | 70 | 46 | |
| April | 76 | 47 | 85 | 56 | |
| Maj | 83 | 50 | 93 | 60 | |
| Juni | 72 | 44 | 81 | 53 | |
| Juli | 40 | 26 | 46 | 32 | |
| August | 70 | 43 | 79 | 52 | |
| September | 81 | 50 | 91 | 60 | |
| Oktober | 86 | 53 | 96 | 63 | |
| November | 86 | 53 | 96 | 63 | |
| December | 62 | 39 | 70 | 47 | |
Antal aktive specifics uger: 1-13 uger:
| Klassisk TV | Klassisk tv med samsalg (ATV) på TV 2 Play |
||||
| Specifics TV 2 | P18+ Prime | P18+ Off-prime | P18+ Prime | P18+ Off-prime | |
| Januar | 62 | 40 | 69 | 47 | |
| Februar | 66 | 43 | 73 | 50 | |
| Marts | 78 | 50 | 86 | 58 | |
| April | 93 | 62 | 102 | 71 | |
| Maj | 101 | 66 | 111 | 76 | |
| Juni | 88 | 58 | 97 | 67 | |
| Juli | 53 | 37 | 59 | 43 | |
| August | 87 | 57 | 96 | 66 | |
| September | 99 | 66 | 109 | 76 | |
| Oktober | 102 | 67 | 112 | 77 | |
| November | 102 | 67 | 112 | 77 | |
| December | 78 | 51 | 86 | 59 | |
Specifics plus TV 2
Specific plus er et produkt tiltænkt annoncører, som ønsker at booke en kvalitetskampagne, der først kan bookes efter den normale deadline for månedsbooking. Produktet udbydes alene til nye kampagner for produkter, som der ikke allerede annonceres for i den pågældende måned. Mod et 10 procent tillæg på ordrens samlede budget tilbydes følgende:
- Sen booking af kampagnen, senest klokken 12.00 tirsdagen før visningsuge
- Placeringssikkerhed (mod betaling af gennemsnitligt bud)
- Muligheden for at købe Specifics plus i kombination med koblet Eksponeringspakke (3:1)
Udbuddet af Specifics plus styres af TV 2 Reklamesalg.
Bud
Når der indtastes ønsker på månedsplan, kan de enkelte spot tillægges et bud efter eget valg. Størrelsen af buddet kan være afgørende for, om spottet får plads i den ønskede blok. Hvis der kræves bud i reklameblokken, prioriteres spottene i forhold til budstørrelse.
Efterspørgselstillæg/-fradrag
Et tillæg/fradrag kan pålægges/fratrækkes reklameblokkes grundpris. Størrelsen af et sådant tillæg/fradrag vil fremgå af TV 2 Reklamesalgs månedsplan/ugeplan og fastsættes af TV 2 Data & Insight.
Placering i blok
Visninger kan bookes først, anden, næstsidst, eller sidst i en reklameblok mod et tillæg. Tillægget udgør 5 procent først i blokken og 3 procent sidst i blokken (grundpris +/- tillæg/fradrag). Tillægget er ligeledes 3 procent for nummer 2 i blokken og 1 procent for næstsidst i blokken.
Placering i blok omfatter alene visninger på klassisk tv og inkluderer ikke TV 2 Play
Endelig prissætning
Da den endelige prisfastsættelse er underlagt udbud/efterspørgselsvilkår, giver TV 2 ingen former for prisgaranti på årsbasis.
Kampagnepriser er først endelige efter deadline for månedsbooking og efterfølgende stacking.
Månedsvolumenrabat på Specific køb
Månedsrabatten gives på basis af den realiserede Specific omsætning per måned. Det er den samlede omsætning per annoncør per måned på Specific køb isoleret, der udløser en rabat jf. nedenstående tabel.
| Nettobudget 2026 | Kontantrabat |
| 0 – 99.999 | 6,00% |
| 100.000 – 199.999 | 6,30% |
| 200.000 – 299.999 | 6,70% |
| 300.000 – 399.999 | 7,00% |
| 400.000 – 499.999 | 7,30% |
| 500.000 – 599.999 | 7,60% |
| 600.000 – 699.999 | 8,00% |
| 700.000 – 799.999 | 8,30% |
| 800.000 – 899.999 | 8,60% |
| 900.000 – 999.999 | 8,90% |
| 1.000.000 – 1.099.999 | 9,20% |
| 1.100.000 – 1.199.999 | 9,50% |
| 1.200.000 – 1.299.999 | 9,80% |
| 1.300.000 – 1.399.999 | 10,10% |
| 1.400.000 – 1.499.999 |
10,40% |
| 1.500.000 – 1.599.999 | 10,70% |
| 1.600.000 - | 11,00% |
Ved omsætning over 1,6 millioner kroner per måned gives fortsat 11,0 procent rabat. Rabatterne fratrækkes på spotniveau.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.
Eksponeringspakker og kontaktpriser
Prisen på 1.000 eksponeringer er at betragte som et forhandlingsbaseret årligt bud, som aftales med TV 2 i forbindelse med indgåelsen af en årsaftale. For annoncører, der ikke har en rettidig indgået årsaftale, afgives et forhandlingsbaseret bud på 1.000 eksponeringer (CPM pris) ad-hoc inden kampagnestart.
Valgfrit bud på ordreniveau
Der kan afgives et ekstra bud på den årlige forhandlingsbaserede kontaktpris i årsaftalen. Buddet, som valgfrit kan påføres en eller flere ordrer i en given måned, indregnes i den endelige kontaktpris, der indgår i stacking processen i denne måned (se nedenfor).
CPM-prismodel
Den pris, som en eksponeringskampagne kan indkøbes til, afhænger af, hvilken kanallevering der ønskes, hvilken måned, kampagnen ønskes indrykket i, samt af, hvilket TV 2 eksponeringsprodukt, der er valgt.
Den CPM-pris, som er aftalt for 2026 danner udgangspunkt for den endelige CPM-pris på kampagneniveau.
CPM bud x valgfrit bud x Produktindeks x Månedsindeks x Målgruppeindeks x Universfaktor x Spotindeks = Endelig CPM
Levering på eksponeringskampagner
Eksponeringskampagner leveres tværgående på TV 2s lineære kanaler. Den præcise levering afhænger af målgruppe og eksponeringsprodukt.
Produktindeks
| Produkt | 2026 Indeks |
| TV 2 Eksponering | 142 |
| TV 2 Eksponering 3:1 | 122 |
| TV 2 Eksponering Off-prime (kun P18+) | 95 |
| TV 2 Eksponering 3:1 Off-prime (kun P18+) | 85 |
| TV 2 Eksponering Charlie/Fri (kun P61+) | 125 |
| TV 2 Eksponering Sport/Sport X (kun M18+) | 129 |
Månedsindeks
| Måned | Indeks 2026 | Startuge 2026 |
| Januar | 75 | 1 |
| Februar | 80 | 6 |
| Marts | 95 | 10 |
| April | 110 | 14 |
| Maj | 115 | 19 |
| Juni | 110 | 23 |
| Juli | 70 | 27 |
| August | 110 | 32 |
| September | 115 | 36 |
| Oktober | 115 | 40 |
| November | 115 | 45 |
| December | 100 | 49 |
TV 2 forbeholder sig ret til at justere indeks med op til 10 indeks point.
Målgruppe
| Målgruppe | Målgruppe indeks |
Universfaktor |
| Personer 18 år+ | 97 | 1,00 |
| Personer 31-70 år (kun TV 2 Eksponering) | 104 | 1,63 |
| Personer 61 år+ (kun Charlie/Fri) | 37 | 3,17 |
| Mænd 18 år+ (kun Sport/Sport X) | 100 | 2,03 |
Stacking proces
Efter deadline for måneds booking stackes alle eksponeringskampagner efter kontaktpris. Såfremt udbud er mindre end efterspørgsel, får de kampagner, der er indkøbt til de laveste CPM-priser, ikke plads i den pågældende måned.
For kampagner, der ikke initialt har fået plads pga. stor efterspørgsel og lav kontaktpris, gælder, at der som alternativ kan vælges andre TV 2 produkter (jf. produktindeks), der ikke er udsolgt.
I fald alle TV 2s eksponeringsprodukter skulle være udsolgt i en given måned, vil der i mange tilfælde være mulighed for køb af Specifics.
Endelig prissætning
Da den endelige prisfastsættelse er underlagt udbud/efterspørgselsvilkår, giver TV 2 ingen former for prisgaranti på årsbasis.
Kampagnepriser er først endelige efter deadline for månedsbooking og efterfølgende stacking.
Øvrige tilbud
TV 2 tilbyder også andre muligheder for at imødekomme den enkelte annoncørs ønsker. Kontakt TV 2 Reklamesalg og hør nærmere om:
- Performance aftaler
- Alment velgørende og humanitære foreninger mv. Skæv/begrænset distribution
- Kontinuerlige partnerskaber
- TV 2 Basis
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.
Spotindeks
Forskellige spotlængder
| Sekunder | Spotindeks |
| 5 | 55 |
| 10 | 70 |
| 15 | 85 |
| 20 | 100 |
| 25 | 115 |
| 30 | 130 |
| 35 | 140 |
| 40 | 155 |
| 45 | 170 |
| 50 | 185 |
| 55 | 200 |
| 60 | 210 |
| 65 | 225 |
| 70 | 240 |
| 75 | 250 |
| 80 | 265 |
| 85 | 280 |
| 90 | 290 |
Der accepteres kun spot delelige med 5 sekunder.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.
Split-spot
Split-spot består af to spots, der relaterer sig til hinanden i deres kreative udformning, og skal placeres i samme reklameblok. Den samlede pris for Split-spot beregnes ud fra prisen for hvert af spottene, plus et Split-spot tillæg på 5 procent per split. Tillægget pålægges prisen på alle split-spot visninger i en kampagne.
Multispot
Multispot er kendetegnet ved, at der optræder to eller flere annoncører i samme spot, og at der i spottet ikke er en naturlig sammenhæng. Prisen på denne type spot beregnes med et tillæg på 15 procent af grundprisen på det enkelte spot. TV 2 Reklamesalg afgør, om der er tale om multispot. Da multispot tillæg tildeles på kampagneniveau og ikke på spotniveau vil alle spots på en given kampagne få multispot tillæg med mindre kampagner opdeles. For mere information kontakt venligst TV 2 Reklamesalg.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.
TV 2 News priser
I 2026 udbydes fire forskellige typer køb på TV 2 News:
- TV 2 News Flexkøb, aktiv i 1-20 uger
- TV 2 News Flexkøb, aktiv 20-53 uger
- TV 2 News Årspakkepartnerskab aktiv 53 uger
- TV 2 News sæsonpakker udbydes ad hoc
Eksponeringerne har en fordelingsnøgle på klassisk tv og Addressable tv samlet.
|
Flexkøb/årspakker Hver uge eksponeres efter ønske dog minimum 500.000 og maksimalt 2.500.000 eksponeringer |
| Flexkøb, aktiv i 1-20 uger |
| Flexkøb, aktiv i 20-53 uger |
| Årspakke |
I 2026 udbyder TV 2 Danmark A/S partnerskaber på TV 2 News til følgende brancher:
- Advokathuse
- A-Kasse
- Alm. bankvirksomhed privat
- Alm. bankvirksomhed erhverv
- Biler
- Biludlejning
- Brancheforeninger
- Ejendomshandel
- Energisektoren
- Forlagsvirksomhed
- Forsikring
- Hoteller/Hotelkæder
- Investering
- IT
- Konsulent/revision
- Langvarige forbrugsgoder
- Luftfart/Transport
- Media
- Messer/udstillinger
- Pension
- Realkreditinstitutioner
- Rekruttering
- Telesektoren
TV 2 News kan også indkøbes udelukkende som Addressable-tv på TV 2 Play.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.
Årsaftaler
TV 2 Reklamesalg tilbyder annoncørerne at indgå årsaftaler. En årsaftale er en skriftlig aftale mellem annoncøren og TV 2 Reklamesalg om annoncørens forventede omsætning på køb af reklameplads i et kalenderår, på tværs af TV 2s platforme. En årsaftale sikrer annoncøren alle de fordele, der knytter sig til den aftalte årsomsætning allerede fra første kampagne. Annoncører, der indgår en årsaftale med TV 2 Reklamesalg, kan medregne omsætningen på følgende:
- Reklametid på TV 2
- Reklametid på TV 2 Echo
- Reklametid på TV 2 Charlie
- Reklametid på TV 2 Fri
- Reklametid på TV 2 News
- Reklametid på TV 2 Sport
- Reklametid på TV 2 Sport X
- Reklametid på addressable tv
- Reklametid på online video, tv2.dk og apps
- Sponsorater
Årsaftaleelementer
I 2026 tilbydes kunder, der indgår en rettidig årsaftale med TV 2, særligt attraktive forhold. Disse forhold indeholdes i de forhandlingsbaserede CPM-priser, som vil fremgå af årsaftalen, og vedrører nedenstående elementer:
- Prissætning på eksponeringspakker
- Ekstraordinær sæsonhonorering
- Honorering for rettidig bookning af eksponeringer
- 40,00 procent Primetime garanti (klokken 17:00-23:00) på eksponeringspakker
Ovennævnte elementer er kun gældende på aftaleomsætning angivet inden deadline tirsdag den 24. februar 2026 klokken 17.00. Annoncører, der ikke har indgået en rettidig årsaftale, er ikke berettiget til ovenstående aftaleelementer.
Årsaftaler indgået senest klokken 17.00 tirsdag d. 24. februar 2026
Annoncører, der indgår en årsaftale med TV 2 Reklamesalg senest klokken 17.00 tirsdag den 24. februar 2026, tilbydes at gøre hele eller dele af årsaftalebeløbet uopsigeligt.
På den del af årsaftalen, der gøres uopsigelig, tilbydes en ekstraordinær 6 procent kampagneforstærkning.
Kampagneforstærkningerne for uopsigelig omsætning ydes fremadrettet på tv-kampagner fra det tidspunkt årsaftalen er modtaget og registreret hos TV 2.
Den ekstraordinære forstærkning af den uopsigelige omsætning bortfalder, hvis annoncøren ikke realiserer det aftalte uopsigelige beløb i den aftalte periode. Hvis en annoncør indgår en årsaftale på 3 millioner kroner, og gør de 2 millioner kroner uopsigelige, vil TV 2 honorere bindingen med 6 procent forstærkning af kampagner (omsætning på optil 2 millioner kroner forstærkes). Hvis omsætningen på de 2 millioner kroner ikke nås, bortfalder retten til den ekstraordinære forstærkning. Det er således værdien af den fulde ekstraordinære forstærkning på 6 procent – såvel den del, der er leveret som forstærkning, som den del, der ikke er udbetalt/leveret, der faktureres annoncøren i fald det uopsigelige beløb ikke realiseres.
Koncernaftaler
Forudsætningen for at indgå en koncernaftale er blandt andet, at koncernen/moderselskabet ejer 51 procent eller mere af de koncernforbundne selskaber.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.