- Forside
- • Addressable tv
- Betingelser
Betingelser for Addressable tv
Underlevering på Addressable tv
Afvikling af Addressable tv-kampagner opgøres altid i forhold til TV 2s tal.
I tilfælde af underleveringer tilbydes følgende muligheder:
- Kampagnen går live igen og leveres færdigt hurtigst muligt.
- Underleveringen lægges i banken og bruges på en fremtidig digital kampagne.
Banken, Addressable tv og digital
Banken bruges i 2026 til håndtering af værdien af eventuelle underleveringer og reguleringer. For underleveringers overførsel til banken gælder en bagatelgrænse på 500 kroner og tilgodehavender på mindre end 500 kroner bortfalder. Indeståender i banken skal senest være brugt den 30. november 2026, og kun eventuelle underleveringer fra december 2026 kan overføres til 2027.
Alle bankindeståender, som anvendes på kampagner i 2026, fratrækkes på faktura.
Addressable tv – reservationer, flytning og annullering
Flytning, nedjustering og annullering skal ske skriftligt til tv2trafficdigital@tv2.dk. Addressable tv-reklamesendetid kan ikke overdrages.
Reservation af Addressable tv-kampagner
Reservation af Addressable tv-kampagner skal ske skriftligt og kan kun foretages ved IO-indkøb.
Fra en reservation er foretaget, skal en bindende booking foreligge senest 14 dage herefter.
Er en reservation ikke konverteret til en booking inden da, forbeholder TV 2 sig retten til at annullere reservationen og sælge inventory til anden side.
Flytning og annulleringer
Flytning, nedjustering og annullering skal ske skriftligt. Tv-reklamesendetiden kan ikke overdrages.
Flytning af kampagner
Kampagner kan frit flyttes i indeværende år.
Nedjustering af kampagner
Kampagner kan frit nedjusteres indtil 2 uger før kampagnens startdato. Hvis en nedjustering foretages senere end 2 uger før kampagnens startdato, skal det budget, som kampagnen nedjusteres med, senest anvendes indenfor det efterfølgende kvartal.
Annullering af kampagner
Kampagner kan frit annulleres indtil 2 uger før kampagnens startdato. Hvis en annullering foretages senere end 2 uger før kampagnens startdato, skal det budget som annulleres senest anvendes indenfor det efterfølgende kvartal.
Manglende aflevering af materiale betragtes de facto som en annullering.
Retningslinjer ved køb via programmatic guaranteed (PG)
Det er ikke muligt at reservere visninger ved køb af Addressable tv via Programmatic Guaranteed-platformen.
Programmatic Guaranteed proposals skal godkendes senest syv dage efter, de er sendt til godkendelse hos køber.
Accepteres proposal ikke af køber inden for fristen på syv dage, forbeholder TV 2 sig retten til at annullere det pågældende proposal og sælge inventory til anden side.
I det moment et programmatic guaranteed proposal accepteres af køber, gælder generelle priser og betingelser ift. flytning, nedjustering og annullering af kampagner.
Retningslinjer ved benyttelse af tracking på Addressable tv-kampagner
Afvikling af Addressable tv-kampagner opgøres altid i forhold til TV 2s tal.
Ved brug af tredjepartstracking er det bureau/annoncørs eget ansvar at sikre og tjekke, at tracking er implementeret korrekt og at der kommer data igennem fra start.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.
Disney+
Herunder finder I de vilkår og betingelser, der er for annoncering på Disney+, og alt det som er godt at vide for jer som eksisterede eller kommende annoncører.
Retningslinjer for annoncering
Oversigt og tjekliste over retningslinjerne for annoncering på Disney+ i EMEA:
- Annoncemateriale og sponsor skal være klart identificerbare og må ikke kamufleres som redaktionelt indhold. Det skal være tydelig og iøjnefaldende.
- Annoncører skal kunne underbygge alle påstande i annoncematerialet. Alle tilbud skal oplyses som annonceret, og annoncer må kun indeholde sandfærdige og lovlige påstande.
- Tekniske specifikationer for annoncemateriale skal overholde Disney+’ krav.
Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines
- Al tredjepartsteknologi i annoncer skal kunne godkendes af Disney+.
- Hvis personoplysninger indsamles på annoncørens landingsside, skal det ske i overensstemmelse med privatlivslovene, og der skal være tydelig information om, hvordan oplysningerne bruges.
- Fødevare- og drikkevareannoncer rettet mod børn og familier skal overholde Disneys ernæringsretningslinjer.
Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines/disney-plus-advertising-inventory-guidelines/
- Der er en omfattende liste over forbudt indhold, herunder alt fra vold og diskrimination til upassende sprog og grafik. Visse indholdskategorier som dyremishandling eller finansielle påstande har yderligere krav. Der er strenge restriktioner på annoncering for visse kategorier som tobak, våben, eller visse medicinske og religiøse tjenester. Visse kategorier som alkohol eller gambling vil ikke være tilgængelige for annoncering. Visse annoncer for kontroversielle emner eller konkurrenter til Disney vil blive overvejet individuelt.
Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines/disney-plus-advertising-inventory-guidelines/
- Retningslinjer for annoncering rettet mod mindreårige har yderligere retningslinjer, herunder strengere krav til offentliggørelse og overholdelse af lovgivning om beskyttelse af børn online.
Læs mere: https://privacy.thewaltdisneycompany.com/en/for-parents/childrens-online-privacy-policy/
Disse retningslinjer er essentielle for at sikre, at annoncer på Disney+ er passende og overholder loven og de etiske standarder. Skulle I have behov for at læse endnu mere om krav og betingelser, finder I mere på Disney+’ egen side her: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines/disney-plus-advertising-inventory-guidelines/
Det praktiske
Her finder I den oversigt over det praktiske, som I skal være opmærksomme på i forbindelse med annoncering.
Deadline for aflevering af materiale
Senest tre hverdage før kampagnestart.
Tracking
Det er muligt at implementere tredjepartstracking på Disney+ kampagner, dog kun fra godkendte udbydere. Bemærk, at pixels kun sættes på Disney+ brugere, som har afgivet consent. Disse udgør ca. ¾ af Disneys brugere.
Er du i tvivl, om Disney+ understøtter din tracking, kan du kontakte os på tv2trafficdigital@tv2.dk
Spørgsmål
Har I yderligere spørgsmål til annoncering på Disney+ eller til vilkår og betingelser, kan vi kontaktes på tv2trafficdigital@tv2.dk
Øget dækning med TV 2s Addressable tv-produkt
Addressable TV-kampagner købt i målgruppen P18+ vil blive afviklet på tværs af TV 2 Play og Partnere. Nuværende partnere er Disney+ og SkyShowtime. Dette betyder, at annoncørernes reklamer i 2026 vil nå ud til endnu flere personer i en attraktiv målgruppe, der komplementerer TV 2 Plays eksisterende seerprofil.
Samtidig imødekommer TV 2 med dette tiltag den stigende efterspørgsel på Addressable TV-inventory og sikrer en højere kampagnedækning – uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Andelen af visninger på Disney+ og SkyShowtime forventes at udgøre 1-5% af kampagnens totale visninger. Reklamer vil fortsat blive vist i et brand-safe miljø og præsenteres i forbindelse med kurateret kvalitetsindhold. Der bliver ikke vist reklamer på Disney+ profiler i junior-tilstand, samt børneindhold på SkyShowtime.
Ikke alle kampagner vil blive vist på Disney+ og SkyShowtime
Kampagner, der er målrettet demografiske målgrupper, adfærdsdata eller lignende, vil fortsat kun blive afviklet på TV 2 Play. Det samme gælder for annoncører inden for kategorierne alkohol, pengespil, finans og streaming, som ifølge vores partneres retningslinjer ikke kan vises på deres platforme
Alt sker stadig i Connect
Tilføjelsen af Disney+ og SkyShowtime kommer ikke til at have indvirkning på kampagnehåndteringen for TV 2s kunder. Reklamefilm uploades til TV 2 via FLEX og spothåndtering, løbende monitorering, samt slutevaluering af kampagner finder fortsat sted i Connect.