Her kan du læse mere om vores retningslinier for sponsorering på TV 2:
- Forside
- Sponsorat
Unik placering
og synlighed
for dit brand
Med et program sponsorat kan du få dit budskab vist op ad TV 2s populære programmer. Placeringen og synligheden i programfladen er unik, og dit produkt bliver eksponeret over for seerne som en direkte forlængelse af programmet.
Kom helt tæt på de store TV 2 oplevelser.
På TV 2 er der en lang række attraktive sponsormuligheder, når vi samler danskerne omkring landskendte formater som ’Vild med dans’, ’X Factor’, 'Forræder', ’Stormester’, store fiktionsserier og drama.
TV 2s store satsning på sporten giver dig yderligere unikke muligheder for både at blive programsponsor på EM i fodbold, OL 2024 og SuperLiga, Tour de France og EM-eller VM-håndbold på TV 2.
Du vil som programsponsor blive placeret synligt og helt unikt i programfladens prime time, så dit produkt og budskab rammer den helt rigtige målgruppe i direkte forlængelse af programmet.
Som programsponsor får du 100 procent ejerskab samt en høj grad af synlighed. Du slipper for høje omkostninger til produktion af en reklamefilm, da sponsoratets pris er inklusiv produktion af sponsorafmelding i høj kvalitet.
Vi hjælper dig som annoncør med at finde det rigtige match mellem dit produkts værdier og programmets, så der skabes en tydelig rød tråd mellem din virksomhed det program, du vælger at sponsorere.
Stor synlighed
Med et programsponsorat er du sikret stor synlighed i sendefladen, hvad enten seerne benytter sig af klassisk tv eller af TV 2 Play. Når jeres budskab placeres direkte i sammenhæng med et program, opnår I unik synlighed hos en målgruppe, der sammen har stærk tilknytning til produktet.
Høj dækningsgrad
TV 2's programsponsorater har høj dækning på både store og små programmer, med en samlet rækkevidde på 76 procent af den voksne befolkning via tv og streaming. Eksempelvis ser halvdelen af målgruppen 18+ ser mindst 10 sponsorskilte i forbindelse med 'X-factor', hvilket sikrer solid eksponering og styrker brand- og produktkendskab.
Høj ROI
Den tredje gode grund til at investere i et tv-sponsorat er den høje Return on Investment (ROI), der ligger på imponerende 2,7, hvilket fremgår i en analyse foretaget af Acceleration. Til sammenligning har display en ROI på 2,0, online video og YouTube ligger på hver 1,9, mens ROI’en på outdoor er 1,7.