TV 2 Play
Addressable tv, som er betegnelsen for de målrettede reklamer på TV 2 Play, er hybriden mellem den klassiske tv-reklame og den digitale reklame. Annonceformatet bibeholder den høje kvalitet fra tv reklamen samtidigt med, at der er mulighed for at levere 1:1 kommunikation til den enkelte husstand og målrette din reklame til de relevante målgrupper. Med addressable tv er det muligt at lave unikke, databerigede medieindkøb på tværs af TV 2s stærke kvalitetsindhold. Udover den høje kvalitet har formatet en view through rate på 96 procent, hvilket betyder, at 96 procent af abonnenterne ser reklamen færdigt. Analyser viser, at reklamer, der ses til ende, virker bedre.
Reklamer på TV 2 Play har nogle unikke karakteristiska og muligheder:
- Vælg om din reklame skal vises først eller sidst i reklameblokken.
- Køb ind i et specifikt geografisk område eller en målgruppe, som matcher din egen.
- Med adfærdsbaseret data kan du målrette din kampagne de brugere, der har set et specifikt program eller genre (for eksempel sport eller underholdning).
- Algoritmebaseret indkøb gør det muligt at afvikle din kampagne ud fra givne data - eksempelvis vejrdata, som kan styre, hvornår din kampagne skal afvikles på baggrund af temperatur og vejrprognosen.
- Addressable tv leverer en bedre ROI end både YouTube og Facebook video. Det skyldes blandt andet den høje kvalitet, hvor reklamerne er in-screen og ses til ende.
(ROI er en forkortelse for ‘Return On Investment’, som er et udtryk for, hvor stort afkastet fra en investering er).
TV 2 News
Når du køber en kampagne på TV 2 Play, vil den blive vist på alle vores kanaler på nær TV 2 News. Kanalen kan du tilvælge eller udelukkende afvikle på, alt efter hvordan du ønsker, at din kampagne skal afvikles.
Reklamer på TV 2 News giver dig muligheden for at ramme beslutningstagere med en garanti for, at dit brand fremstår i et seriøst medie.
Ønsker du at høre mere?
Kontakt da MORTEN RAFN CHRISTENSEN
Sales Manager, TV 2 NEWS
Telefon: +45 2440 7324
Email: moch@tv2.dk
Fordelene ved reklamer på TV 2 News:
- Garanti for et højt afviklingsmiljø.
- Dit brand fremstår i et seriøst medie.
- Lavt frafald i reklameblokken.
- Det perfekte supplement til din kampagne.
- Unik mulighed for at ramme beslutningstageren, den høje indkomst og politikeren.
TV 2 Addressable - Pause Ad
TV 2 Addressable – Pause Ad er et displayformat, som kun vises, når en bruger, der i forvejen har en abonnementstype med reklamer, trykker pause. Visuelt er der tale om et semitransparent format, hvor reklamen vises på den ene del af skærmen, mens det streamede indhold stadig er fremtrædende i baggrunden.
I modsætning til traditionelle formater afbryder TV 2 Addressable – Pause Ad derfor ikke seningen men vises efter brugerinitiativ. Det vil sige, at TV 2 Addressable – Pause Ad ikke forstyrrer seerne i deres streamingoplevelse.
Det er muligt at tilkøbe målretning mod demografi, geografi og adfærdssegmenter. Der kan ligeledes kobles QR-kode til kampagnen.
Specifikationer:
Banner size: 800 x 450px (w x h)
File type: png
Background: transparent
Weight: max. 200 KB
Text with no background should be white
The banner will be scaled according to screen width:
Max. size: 800 x 450px
Min. size: 300x169px
Har du yderligere spørgsmål til produktet? Kontakt venligst tv2trafficdigital@tv2.dk
RBS Sponsorat (PLAY)
RBS Sponsorat (PLAY) er et fleksibelt sponsorformat på TV 2 Play, der afvikles på VOD-indhold til reklameabonnenter. Sponsorskiltet vises i 8 sekunder efter reklame-outroen – med speaken“Programmet præsenteres sammen med…” – og placeres uden for den traditionelle reklameblok, hvilket skaber en stærk kontekstuel kobling til kvalitetsindholdet.
Formatet forstyrrer ikke seeroplevelsen, men giver annoncører mulighed for bred synlighed på tværs af TV 2 Plays programkatalog. Visninger købes på CPM-basis med valgfri kampagneperiode og lav adgangsbarriere.
Det er muligt at tilkøbe målretning mod indholdskategorier som reality, underholdning, dokumentar og sport (+20 CPM). Sponsorskiltet kan genbruges på tværs af kampagner, og der tilbydes produktion af nyt skilt eller tilpasning af eksisterende.
Kort fortalt: Et ideelt format til always-on branding og ekstra eksponering i stærke redaktionelle kontekster.
Databerigelse
Brugerdata
Ud fra TV 2s brugerbase er det muligt at afvikle addressable tv-kampagner med demografisk og geografisk data. Det gælder alder, køn, regioner, kommuner og postnumre.
Programdata
Addressable tv-kampagner kan målrettes specifikke programmer på tværs af både live- og on-demand-seening. Hertil er det også muligt at tilkøbe den første eller sidste visning i reklameblokken for at placere reklamespottet så tæt på programstart/-afslutning som muligt.
Adfærdsdata
Med adfærdsbaseret data kan addressable tv-kampagner målrettes de brugere, der har set et specifikt program eller en programrække inden for samme tema – for eksempel underholdning, sport eller bolig.
Custom Audience
Custom Audience er et annonceprodukt, hvor annoncører kan målrette reklamer ud fra egen kundebase. Annoncøren uploader en fil med e-mails, og ud fra denne liste skabes afviklingsgrundlaget for en reklamekampagne. Dette giver annoncøren mulighed for at målrette specifikke budskaber mod hele eller dele af en kundebase eller fravælge eksisterende kunder og derved minimere spild. Custom Audience kan benyttes til reklameafvikling på TV 2 Play, tv2.dk og TV 2s gratis apps.
Proces for upload af kundedata
- E-mailliste i csv-filformat uploades til en annoncørspecifik Microsoft Cloud folder. TV 2 tildeler adgang til denne folder. E-mails skal inden upload formateres som lowercase og herefter hashes med en SHA256 algoritme. Den uploadede liste må kun indeholde de hashede værdier og må kun indeholde data i første kolonne. Generer evt. filen via dette hashing tool.
- Kundelisten matches med tilsvarende datatype i TV 2s Data Warehouse (eks. e-mails).
- Data, hvor der ikke findes et match i TV 2s base, slettes automatisk. Data, hvor der er et match, gemmes i en ny fil, og enhver tilknytning til den oprindelige liste fra annoncøren fjernes.
- Den nye fil tilknyttes et annoncørspecifikt segment, der kun vil blive benyttet sammen med den pågældende annoncør.
Dataansvar
TV 2 er selvstændig dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der sker i forbindelse med eksekveringen af en Custom Audience-kampagne på TV 2s medieplatforme. Den enkelte annoncør er omvendt selvstændig dataansvarlig for de kundeoplysninger, der videregives til TV 2. Det betyder, at annoncøren eksempelvis skal sikre det nødvendige juridiske grundlag for videregivelsen, så TV 2 lovligt kan modtage og behandle personoplysningerne i forbindelse med kampagnen.
Placering i blok
Det er muligt at købe sig ind på den første eller sidste visning i reklameblokken på addressable tv – akkurat som vi kender det fra klassisk tv. En af fordelene er at du kan placere reklamespottet så tæt på programstart/-afslutning, som ønsket.
Direkte spotkøb/Specifics
Som et stærkt supplement til TV 2 i primetime, der giver dig stor volumen i dine kampagner, får du her en unik mulighed for at opnå yderligere dækning ved at tilvælge samme placering på TV 2 Play og dermed booste din kampagne.
Med den nye mulighed får du, med særplaceringer på klassisk TV omkring de store programmer, mulighed for at booste dækningen ved på samme tid at få din kampagne vist på TV 2 Play.
Fordelene ved at anvende særplaceringer:
- Du kan udvælge programmer med mange seere, som samtidig nu giver mulighed for et ekstra boost via TV 2 Play.
- Du kan udvælge et program, som har en relevant kontekst til dit brand.
- Du har mulighed for at ramme relevante målgrupper ud fra et givent program.
- Du kan sikre relevant timing i forhold til, hvornår du har størst salgspotentiale på ugen.
Filler
Hvis ikke reklameblokke kan fyldes helt op, vil afviklingssystemet hive fat i de Filler-kampagner, vi har liggende. Filler-spots fylder altså reklameblokken op, når der er behov for dette.
OBS:
Købte antal visninger er ikke garanteret, og fordelingen af visninger i den købte periode afhænger af, hvor meget lager vi har solgt. Vi garanterer ikke visninger i hele perioden, da dette afhænger af den generelle lagerstatus.
Der er ingen begrænsning på frekvens, og kampagnen vil udelukkende være placeret i live-reklameblokken.
Unikke muligheder med TV 2 Play
På TV 2 Play mødes det bedste fra to verdener – den klassiske tv-reklames høje kvalitet og den digitale reklames præcision. Med Addressable TV får du et annonceformat, der gør det muligt at levere målrettet kommunikation direkte til de relevante målgrupper. Formatet kombinerer TV 2s stærke kvalitetsindhold med unikke datamuligheder, hvilket skaber en effektiv platform for 1:1 kommunikation.
Med en imponerende view through rate på 96 procent, er dine budskaber sikret en høj opmærksomhed og gennemslagskraft. Reklamer, der ses til ende, virker bedre – og det gør Addressable TV til en afgørende brik i enhver moderne mediestrategi.
Gå på opdagelse i de mange produkter og muligheder, der åbner nye døre for din markedsføring på TV 2 Play.

Med segmentering på TV 2 Play kan du målrette dine kampagner præcist til de abonnenter, der matcher dit produkt eller din service. Ved at bruge data om seeradfærd rammer din reklame de rette øjne på det rette tidspunkt, hvilket gør kampagnerne mere effektive, reducerer spild og styrker forbindelsen til din målgruppe. Læs mere om dine segmenteringsmuligheder her

På addressable TV kan du købe plads til din reklame som enten den første eller sidste visning i reklameblokken, præcis som på traditionelt TV. Dette giver dig fordelen af at placere dit reklamespot så tæt på programstart eller -afslutning som muligt, hvilket øger synligheden og effekten af din annonce.

Som et stærkt supplement til TV 2 i primetime, der sikrer stor volumen i dine kampagner, kan du nu opnå ekstra dækning ved at tilvælge samme placering på TV 2 Play.
Den nye løsning giver dig mulighed for at booste din kampagne ved at kombinere særplaceringer på klassisk TV omkring store programmer med samtidig visning på TV 2 Play.

Hvis reklameblokke ikke fyldes helt op, anvendes Filler-kampagner automatisk til at udfylde den ledige plads. Disse spots aktiveres kun, når det er nødvendigt.
Bemærk:
- Antallet af købte visninger er ikke garanteret, da visningsfordelingen afhænger af det aktuelle lager i perioden.
- Vi kan ikke garantere visninger i hele kampagneperioden, da dette er betinget af den samlede lagerstatus.
- Der er ingen begrænsning på frekvensen, og kampagnen vil udelukkende blive vist i live-reklameblokke.
TV 2 Addressable – Pause Ad
TV 2 Addressable – Pause Ad er et displayformat, der kun vises, når en bruger med en abonnementstype med reklamer trykker pause. Formatet er semitransparent, og reklamen vises på en del af skærmen, mens det streamede indhold forbliver synligt i baggrunden.
I modsætning til traditionelle reklameformater afbryder Pause Ad ikke seningen, da det kun vises efter brugerens initiativ. Dette sikrer, at streamingoplevelsen forbliver uforstyrret.
Reklamen kan målrettes baseret på demografi, geografi og adfærdssegmenter, og det er også muligt at tilføje en QR-kode til kampagnen.
Specifikationer:
- Bannerstørrelse: 800 x 450 px (bredde x højde)
- Filtype: PNG
- Baggrund: Transparent
- Filstørrelse: Maks. 200 KB
- Tekst uden baggrund: Skal være hvid
- Skalering: Maks. størrelse: 800 x 450 px & Min. størrelse: 300 x 169 px
Har du spørgsmål til produktet?
Kontakt os på tv2trafficdigital@tv2.dk.
TV 2 News
Når du køber en kampagne på TV 2 Play, vises den på alle vores kanaler undtagen TV 2 News, som du kan vælge at tilføje eller fokusere udelukkende på, afhængigt af din kampagnes behov.
Reklamer på TV 2 News giver dig en unik mulighed for at nå beslutningstagere og sikre, at dit brand fremstår i et seriøst og troværdigt medie.
Fordele ved reklamer på TV 2 News:
- Høj kvalitet i afviklingsmiljøet.
- Dit brand fremstår i et seriøst medie.
- Lavt frafald i reklameblokken.
- Et stærkt supplement til din kampagne.
- Mulighed for at nå beslutningstagere, højindkomstgrupper og politikere.
Du kan læse mere om mulighederne ved TV 2 News her

Custom Audience
Custom Audience er en spændende måde at anvende TV-mediet på, fordi det er designet til automatisk at udvælge den rigtige målgruppe baseret på dit kampagnemål og de input, du som annoncør giver, fra din egen kundebase. Det er muligt at aktivere kundedata, kundeindsigter, CRM-data og opsamlede leads - og aktivere denne viden på en platform med stor, dokumenteret effekt - i et 100% brand safe miljø.
Kom tættere på dine kunder med konkret, taktisk kommunikation
For at opnå optimal dækning på større kampagner med et ”always-on”-spor kan Custom Audience komplementere den traditionelle kampagne, hvor man som annoncør bør kombinere klassisk TV og Addressable TV. På den måde kan man ramme de kunder, der er tættere på at konvertere til et salg med konkret, taktisk kommunikation
Dataansvar
TV 2 er selvstændig dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der sker i forbindelse med eksekveringen af en Custom Audience-kampagne på TV 2s medieplatforme. Den enkelte annoncør er omvendt selvstændig dataansvarlig for de kundeoplysninger, der videregives til TV 2. Det betyder, at annoncøren eksempelvis skal sikre det nødvendige juridiske grundlag for videregivelsen, så TV 2 lovligt kan modtage og behandle personoplysningerne i forbindelse med kampagnen.
Fordelene ved at benytte Custom Audience på TV 2 Play

Vil du høre mere om reklamer på TV 2 Play?
Kontakt en af vores konsulenter for at høre mere om reklamemulighederne på TV 2 Play. Det er helt uforpligtende at række ud til en af vores konsulenter, som kan hjælpe dig i gang med, hvordan du lancerer din første kampagne.

Kasper de Place
Partner Manager Lead - TV 2 Play/TV 2 Connect
Telefon: +45 3017 2948
E-mail: kdph@tv2.dk

