Oplev mulighederne med målrettet segmentering på TV 2 Play
Med segmentering på TV 2 Play kan du målrette dine kampagner til præcis de abonnenter, der er mest relevante for dit produkt eller din service. Ved at bruge data om seeradfærd sikrer du, at din reklame når de rette øjne på det rette tidspunkt. Det betyder, at du kun bruger dit budget på relevante målgrupper, hvilket gør dine kampagner mere effektive, reducerer spild og skaber en stærkere forbindelse mellem dit brand og din målgruppe.
Læs mere om de forskellige segmenteringsmuligheder, vi tilbyder på TV 2 Play nedenfor.
Målret din reklame geografisk baseret på, hvor dine potentielle kunder befinder sig. Dette er især nyttigt, hvis du har fysiske butikker fordelt over landet. På TV 2 Play kan du vælge præcist, hvor din reklame skal vises – helt ned til den enkelte by, kommune eller det opland, hvor dine butikker ligger. Selv for en online-butik kan du ofte identificere geografiske mønstre i, hvor dine besøgende og potentielle kunder kommer fra. Geografisk målretning kan foretages, når du booker din kampagne via TV 2 Connect.
På TV 2 Play kan du præcist vælge den demografiske målgruppe, der skal se din reklame. Ønsker du at målrette mod mænd eller kvinder, kan du nemt tilpasse din kampagne til det i TV 2 Connect. Her har du også mulighed for at målrette specifikke aldersgrupper, så du kan sikre, at din reklame når ud til den helt rigtige målgruppe for dit produkt.
Med adfærdsbaseret segmentering kan du målrette din kampagne til en gruppe baseret på seeradfærd frem for geografiske eller demografiske data. Vi tilbyder segmenter af abonnenter med stor interesse for kategorier som bolig, sport og fiktion, så du kan nå dem, der sandsynligvis vil interessere sig for dit produkt eller din service. Adfærdssegmenterne på TV 2 Play opdateres løbende med ny data, så de afspejler abonnenternes aktuelle sening og nye programmer. Du kan altid se, hvilke segmenter der udbydes, og hvilket indhold, de blandt andet dækker over, i TV 2 Connect.
Blandt udbudte adfærdssegmenter kan nævnes:
På TV 2 Play er det muligt at målrette din kampagne mod specifikke programmer. Din reklame vises i reklameblokken lige før programmet starter, både live og on-demand, hvilket sikrer, at du når abonnenten i det øjeblik, de har sat sig til rette for at se deres yndlingsprogram. Med denne placering skaber du en stærk kobling mellem dit produkt og temaet eller budskabet i det valgte program.
Du kan også tilkøbe første eller sidste visning i reklameblokken for maksimal synlighed, eller kombinere med geografisk målretning. Udvalget af programmer bliver løbende opdateret i takt med, at nye programmer og sæsoner kommer til.
Programmer, du kan placere din reklame før, dækker blandt andet over danskernes yndlingsprogrammer:
Via TV 2 Play tilbyder vi produktet Cable Cutters, som gør det muligt for dig som annoncør at ramme de streamere, der aktivt har fravalgt flow TV og kun benytter streamingtjenester. Fordelene ved Cable Cutters inkluderer blandt andet 100% merdækning og et unikt produkt til annoncører, der udelukkende kører digitalt.
Custom Audience
Custom Audience er en spændende måde at anvende TV-mediet på, fordi det er designet til automatisk at udvælge den rigtige målgruppe baseret på dit kampagnemål og de input, du som annoncør giver, fra din egen kundebase. Det er muligt at aktivere kundedata, kundeindsigter, CRM-data og opsamlede leads - og aktivere denne viden på en platform med stor, dokumenteret effekt - i et 100% brand safe miljø.
Kom tættere på dine kunder med konkret, taktisk kommunikation
For at opnå optimal dækning på større kampagner med et ”always-on”-spor kan Custom Audience komplementere den traditionelle kampagne, hvor man som annoncør bør kombinere klassisk TV og Addressable TV. På den måde kan man ramme de kunder, der er tættere på at konvertere til et salg med konkret, taktisk kommunikation
Dataansvar
TV 2 er selvstændig dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der sker i forbindelse med eksekveringen af en Custom Audience-kampagne på TV 2s medieplatforme. Den enkelte annoncør er omvendt selvstændig dataansvarlig for de kundeoplysninger, der videregives til TV 2. Det betyder, at annoncøren eksempelvis skal sikre det nødvendige juridiske grundlag for videregivelsen, så TV 2 lovligt kan modtage og behandle personoplysningerne i forbindelse med kampagnen.
Fordelene ved at benytte Custom Audience på TV 2 Play