Mange muligheder for segmentering

Custom Audience

Hos TV 2 tilbyder vi, at du kan matche din egen førstepartsdata med TV 2’s brugerbase og målrette dine kampagner herefter. Det foregår via et såkaldt clean room, hvor data mellem parter krypteres og matches, hvilket samtidig overholder den gældende GDPR-lovgivning. Det er fx muligt at aktivere kundeindsigter, CRM-data eller opsamlede leads, der alt sammen vil bringe dine digitale kampagner tættere på jeres forretningsmål.

Brand Safety

Det vigtigt for os at skabe et brand safe miljø for alle vores annoncører, og derfor har du mulighed for selv at vurdere, hvad det betyder for lige præcis dig og dit brand.

Vi giver jer muligheden for at definere en liste med søgeord, som I kan bruge til at ekskludere udvalgt indhold på. Herefter gennemgås TV 2’s artikelbase og de artikler, der matcher jeres uønskede søgeord, bliver ekskluderet fra kampagnen.

Kontakt en af vores sælgere og angiv, hvilke ord du gerne vil have ekskluderet. 

Kontekstuel målretning

Har du en helt konkret idé om, hvilket indhold, din kampagne skal associeres med? Via TV 2’s kontekstuelle data har du mulighed for at udvælge de dele af TV 2’s miljø, som du ønsker din kampagne skal optræde i. Du vælger altså hvilken kontekst, din kampagne skal fremgå i.

Du kan blandt andet vælge at placere din kampagne opad:

  • Sites (fx nyheder, sport, livsstil eller TV)
  • Sektioner (fx politik, business, fodbold eller bolig)
  • Programmer (fx X factor, Nybyggerne eller Bachelorette)
  • Temaer (fx energikrise, kommunalvalg eller inflation)

Har vi ikke den kontekst, du leder efter? Definer selv konteksten for din kampagne ud fra relevante søgeord

Du har selv mulighed for at angive hvilke ord, som skal udgøre konteksten for din kampagne. I dialog med en af vores sælgere kan du forsyne os med en liste over de ord, der passer ind i jeres strategiske tanker for brandet. Det kan fx være alle artikler, der omhandler bæredygtighed, biler, økologi eller noget helt tredje. Så laver vi en skræddersyet løsning, der passer til jeres brand.

Adfærdsmæssig målretning

Er du mere interesseret i at ramme en specifik målgruppe frem for specifikt indhold? Med adfærdsbaseret målretning kan du ramme de brugere, som tidligere har vist interesse inden for bestemte emner. Du udvælger altså brugere baseret på deres adfærd – uafhængigt af hvilken kontekst, de befinder sig i, når kampagnen afvikles.

Ligesom for kontekstuel målretning har du mulighed for at udvælge hvilke dele af TV 2’s brugerbase, der er mest relevant for dig. Eksempelvis:

  • Brugere der har vist interesse for sport
  • Brugere der har vist interesse for tech eller royale
  • Brugere der har vist interesse for Vild med dans
  • Brugere der har vist interesse for EM i håndbold eller fodbold
  • Brugere der har vist interesse for indhold der matcher dine egne søgeord

Geografi

Målret din kampagne ud fra den geografiske placering, du finder relevant.