Video: 'Det er et kæmpe kvalitetsstempel at gå på TV 2'

Det nye charterselskab Corendon har via tv-kampagne opnået både troværdighed og en position på det danske marked.

”Nu er vi ankommet til Danmark med kufferten fuld af gode rejsetilbud til dig.”

Sådan lyder det i en af de tv-reklamer fra Corendon, som har været eksponeret på TV 2, og det viser sig nu, at danskerne har taget godt imod tilbuddene. Charterselskabet har nemlig i løbet af sit første år sendt 40.000 gæster afsted og sikret sig en omsætning på 200 mio. kr. i 2022. Corendon er en stor europæisk rejsearrangør med hovedsæde i Holland, som i begyndelsen af 2022 gik ind på det danske marked.

 

 

 

Troværdighed i centrum

- Som et nyt brand i Danmark har det været vigtigt for os som det første at opbygge tillid. Vi fik blandt andet lavet et tv-spot, som ikke skulle vinde priser, men bare afspejle, at vi er troværdige, og at du kan stole på os, siger direktør i Corendon Danmark, Deniz Jensen.

Spottet kørte på TV 2 som den primære markedsføringskanal, men inden da var kampagnen startet forsigtigt op på sociale medier. Her blev Corendon ifølge Deniz Jensen mødt med stor skepsis og kritiske spørgsmål fra danskere på udkig efter billige rejser.

Det ændrede sig, da TV 2 blev en del af marketingplanen:

- Vi så en fuldstændig drejning i spørgsmålene, og vi begyndte at snakke om det, det handler om – nemlig vores rejser. Jeg tror, det er et kæmpe kvalitetsstempel at gå på TV 2, og du bliver ikke set som et fupfirma, der lukker i morgen, siger Deniz Jensen.

 

Direkte effekt på hjemmesiden

Kampagnen på tv har ikke kun haft effekt på tilliden, men også på Corendons hjemmeside.

- Vi startede jo fra nul i forhold til besøg på hjemmesiden, og vi kunne næsten sætte timeren til det øjeblik, den første reklame rullede over skærmen på TV 2. Det er enestående. Vi kan simpelthen se, at hver gang vi har et spot på tv, så er der et kæmpe hop i trafikken, siger Deniz Jensen.

Læs mere om mulighederne for at annoncere på TV 2 her.