3 unikke fordele ved at investere i et sponsorat i 2024-strategien

Et TV 2-sponsorat placeret op ad vores populære programmer rummer mange fordele. Dit budskab placeres i sammenhæng med et program, der har et stærkt målgruppe-fællesskab med produktet.

Vi ved, at du sikkert er i fuld gang med at planlægge mediestrategien for 2024 og er dybt fokuseret på, hvilke kanaler annoncekronerne skal allokeres til. Derfor vil vi tillade os at fremhæve, hvad et program-sponsorat har af fordele, så du kan vurdere, hvorvidt det passer ind i næste års strategi.


1 For det første sikrer et sponsorat stor synlighed i sendefladen, hvad enten seerne benytter sig af traditionelt tv eller af TV 2 Play. Når jeres budskab placeres direkte i sammenhæng med et program, opnår I unik synlighed hos en målgruppe, der sammen har stærk tilknytning til produktet.

2 For det andet er dækningen høj på både store og små programsponsorater. ’X-Factor’, der tilbyder TV 2s største sponsorat, har en samlet dækning på tværs af traditionelt tv og streaming på hele 76 procent i den voksne befolkning. Her har halvdelen af målgruppen 18+ set minimum 10 sponsorskilte i forbindelse med ’X-Factor’. Det tydeliggør den solide eksponering, der er et stærkt virkemiddel til opbyggelse af brand- og produktkendskab.

Også på de mindre programmer er dækningen solid – eksempelvis ’Fem fede kokke’, der har en samlet dækning på 60 procent i målgruppen 18+ på tværs af traditionelt tv og TV 2 Play.

 

 

Tv-sponsoratets ROI er cirka 35 procent højere end gennemsnittet på tværs af kanaler

Den tredje gode grund til at investere i et tv-sponsorat er den høje Return on Investment (ROI), der ligger på imponerende 2,7, hvilket fremgår i en analyse foretaget af Acceleration.

Til sammenligning har display en ROI på 2,0, online video og YouTube ligger på hver 1,9, mens ROI’en på outdoor er 1,7. Kun ROI’en på search overgår den høje performance af et tv-sponsorat.

Samlet set er tv-sponsoratets Return on Investment cirka 35 procent højere end gennemsnittet på tværs af de andre mediekanaler, der som regel fylder langt mere i bevidstheden, når mediestrategierne udformes. Noget kunne derfor tyde på, at et sponsorat er en undervurderet markedsføringskanal – ganske ufortjent.

 

Sponsorater i 1. halvår af 2024

I første halvår af 2024 ruller tiende og sidste sæson af ’Badehotellet’ over skærmen. Hertil kan du blandt andet se frem til ’Toppen af Poppen’, ’Bachelorette’, ’Ingemann & Østkysten’, dokumentarserien ’Anker’ og OL. Listen er lang over de TV 2-titler, som netop nu er åbne for sponsorer i 2024 Tilsvarende er listen over fordele til at investere i et programsponsorat lang.

Kontakt

Har du brug flere gode grunde, eller ønsker du at høre mere om mulighederne med enkelte programmer i sendeplanen for 2024?

Kontakt Lina Hazuki fra TV 2 Reklamesalg på:

Telefon: +45 20 24 39 34

E-mail: lier@tv2.dk