JYSK booster deres brand og øger havemøbelsalget markant med kampagne på TV 2 Play

29. november 2024

JYSK supplerede deres eksisterende digitale marketingstrategi med en brandingkampagne på TV 2 Play, hvilket markant løftede Top of Mind, Brand Consideration og præference, samtidig med at salget opnåede en imponerende vækst.

 

Michael Gade, CMO hos JYSK, forklarer tankerne bag kampagnen:

- JYSK har gennem den seneste tid arbejdet med et nyt univers og en helt ny tilgang til content. I det nye univers har vi langt mere fokus på indhold og følelser, samt et mere indirekte fokus på det gode tilbud og prisen, men stadig med en klar JYSK DNA. Med denne indsats ønskede vi at rette mere fokus mod upper-funnel KPI’er som awareness og attention, da vores salgsmodellering har dokumenteret vigtigheden af disse drivere. Derfor blev tid med målgruppen og fuld fokus på indholdet afgørende for medievalget. Mediemæssigt blev vores normale digitale kanaler igen prioriteret, men herudover etablerede JYSK, Carat og TV 2 Play et ’First Ever’ samarbejde, hvor vi afviklede kampagnen in-app på TV 2 Play. Brand lift-resultaterne fra TV 2 Play-kampagnen taler for sig selv, og jeg kan godt afsløre, at det gjorde salgstallene sandelig også.

 

Dentsu har foretaget en omfattende brand lift-analyse af kampagnen, hvor de sammenlignede resultaterne mellem 500 personer, der blev eksponeret for TV 2 Play-kampagnen, og 500 personer fra en kontrolgruppe, der ikke blev eksponeret. Det har ført til spændende indsigter, som vi gerne vil dele med jer.

 

TV 2 Play kampagnen løftede JYSK brandet På grund af JYSKs i forvejen høje kendskab er det normalt svært at løfte kendskab og andre brand-KPI’er. Ikke desto mindre lykkedes det TV 2 Play kampagnen at løfte JYSKs Top of Mind kendskab fra 40 procent til 47 procent.

På et dybere emotionelt niveau formåede TV 2 Play kampagnen at løfte Brand Consideration hele 11 procent fra 60 procent til 71 procent. Brand Consideration dækker over personer, der overvejer JYSK, når de skal købe nye havemøbler. Tilsvarende løftede TV 2 Play kampagnen præferencen for JYSK fra 35 procent til 43 procent. Det vil sige andelen af dem, der ville foretrække JYSK, hvis de skulle købe nye havemøbler.

Alt i alt har TV 2 Play kampagnen leveret signifikante løft på fem forskellige niveauer, hvilket har givet flotte konverteringsrater hele vejen ned igennem JYSKs brand funnel.

 

Andreas Castillo Kristensen, Head of Digital Media hos JYSK, udtaler:

- Det fede ved den her case er, at vi sjovt nok rykker helt vildt meget på parametre, vi ellers ikke rykker så kraftigt på. Vi ser en voldsom vækst i vores brandsøgninger på Google i perioden. Det er ret vildt. For os er det en klassisk indikation på, at vi har skabt en efterspørgsel, og at der bliver reageret længere nede i funnel. Derudover kommer vi ud som månedens højdespringer hos YouGov. Kigger vi på mediemixet, så kører vi kun med én større ændring – TV 2 Play.

 

TV 2 Play var et godt medievalg for JYSK og deres kampagne, da TV 2 Play er ’best in class’ på attention. Valget af TV 2 Play som annonceringsplatform sikrede JYSK et højt fokus på indholdet i deres reklamer.

 

Kampagnen på TV 2 Play har løftet JYSKs brand markant på baggrund af mediets evne til at fange seerne og fastholde deres opmærksomhed. TV 2 Play er en effektiv platform til at engagere seerne dybere, hvilket skyldes mediets styrke i at skabe attention og dwell time hos brugerne. Dette oplevede JYSK gennem en markant vækst i brandsøgninger på Google under kampagneperioden, hvilket afspejlede sig i øget efterspørgsel og vækst i salget.

 

Hvis du er interesseret i at høre mere om dine reklamemuligheder  TV 2 Play, så ræk ud til:

Jesper Theilgaard

Telefon +45 30 10 01 31

Email: jthe@tv2.dk