- Forside
- Viden og indsigt
- Nye målgrupper giver nye muligheder for målretning på TV 2

Nye målgrupper giver nye muligheder for målretning på TV 2
Hos TV 2 Reklame tilbyder vi nye muligheder for eksponering på klassisk tv, så du kan målrette dine reklamer skarpere, men samtidig bredt – om så du vil nå de købestærke 31-70-årige, hele Danmark, mænd 18+ eller de 61+-årige.
De nye eksponeringspakker gør det muligt at købe bredt, samtidig med at du kan styrke målretningen – for eksempel ved at købe ind på personer 18+ og kombinere med målgruppen mænd 18+ for at øge eksponeringen over for denne målgruppe.
De fire stærke eksponeringspakker, vi tilbyder
- Personer 18+
- Personer 31-70
- Personer 61+
- Mænd 18+
Personer 18+
Den helt brede målgruppe, som afvikles på tværs af alle TV 2s kanaler på nær TV 2 News. Med denne målgruppe rammer du bredt på alle parametre og når ud til hele den voksne del af befolkningen.

Personer 31-70
Den mest købestærke målgruppe, der står for hele 73 procent af det samlede forbrug, og som afvikles på tværs af TV 2s kanaler. En målgruppe, der er yderst attraktiv, da tv-seernes indkomst og dermed købekraft, er højere end hos den generelle befolkning. Det er en stærk målgruppe, da deres sening på TV 2 er fire gange større end tidsforbruget på YouTube og med hele ni gange flere seerminutter end på Facebook.

Personer 61+
Målgruppen disponerer over 52 procent af den samlede formue i Danmark, og den afvikles på TV 2 Fri og TV 2 Charlie. Denne købestærke målgruppe har god frihed til at købe, hvor de finder interesse og er for dig som annoncør en guldgruppe at købe ind i.
Mænd 18+
Målgruppen har en særlig stærk tilknytning til vores sportsindhold på TV 2 og TV 2 Play. De er engagerede seere og en loyal del af de fællesskaber, vi har opbygget omkring sporten. Vores sportskanaler dækker nogle af de største begivenheder, der samler den danske befolkning. Herunder 3F Superliga, Nations League, VM-håndbold, Le Mans, Tour de France og mange andre sportsøjeblikke.

Med disse fire målgrupper kan du udbrede dit budskab maksimalt til din målgruppe i et højkvalitetsmiljø og drage nytte af tv-mediets instrumentalitet i forhold til at generere kvalitetsvisninger med reklamer, der ses til ende.
Hør mere om dine muligheder for at ramme TV 2s købestærke målgrupper. Ræk ud til Simon Lorentsen.
