Hvis du vil høre mere om, hvordan du kommer i gang med annoncering på TV 2, kan du kontakte os her.
- Forside
- Viden og indsigt
- 1,7 million danskere så med, da håndboldkvinderne tog en VM-medalje med hjem i december - nu er det herrernes tur
1,7 million danskere så med, da håndboldkvinderne tog en VM-medalje med hjem i december - nu er det herrernes tur
Forbandelsen er brudt. Kvindernes overståede VM i håndbold hentede den første medalje hjem til Danmark i otte år, og danskerne samlede sig rundt omkring i stuerne og heppede. I gennemsnit så godt 1 million danskere (share 59) med på Danmarks kampe på TV 2. Den mest sete kamp blev semifinalen mod Frankrig, hvor 1.219.000 (share 70) danskere så med.
De danske håndboldherrer har haft en forrygende start i testkampen mod Norge. TV 2 SPORTs egen håndboldekspert, Bent Nyegaard, skriver i en artikel efter kampen i weekenden: Hvis sejre giver selvtillid, så giver store sejre mod nationer som Norge virkelig selvtillid.
På torsdag er det igen tid til at trække i de rød-hvide trøjer og samles foran den store skærm, når håndboldherrernes første EM kamp skal spilles mod Montenegro. På TV 2s er der optakt allerede fra kl 18.25.
Hvorfor er det en fordel at hoppe med på de store sportsbegivenheder som annoncør?
- Analyser fra 2021 viser, at tv er mere end tre gange bedre end andre mediegrupper til at generere ”incremental sales” dvs. omsætning, som man som annoncør ikke havde fået på anden vis
- Tv har en unik skala og evne til at generere salg – og ikke blot hente de kunder ind, som allerede havde planlagt at købe produktet
- Dit brand vil blive associeret med begivenheder, som samler befolkningen
- Tv-situationen er en udpræget ”lean back”-situation, hvor brugerne i langt større grad slapper af og nyder indholdet
- Analyser viser, at tv-reklamer genererer bedre kortsigtet effekt end mange andre såkaldte ”performancemedier” – allerede fra den første reklamevisning på tv
- Tv-reklamer er bedre end noget andet medie til at give forbrugerne tillid til et produkt
Kilder:
https://www.adnews.com.au/news/industry-research-highlights-short-term-roi-for-total-tv
https://www.sevenonemedia.de/research/werbewirkung/video-impact-english
https://www.thinkbox.tv/research/thinkbox-research/signalling-success/