Ram 76 procent af danskerne med et sponsorat på TV 2

Unik placering
og synlighed
for dit brand



Med et program sponsorat kan du lægge dit produkt op ad TV 2s populære programmer. Placeringen og synligheden i programfladen er unik, og dit produkt bliver eksponeret over for seerne som en direkte forlængelse af programmet.

Bliv placeret op ad de store programmer

Kom helt tæt på de store TV 2 oplevelser.
På TV 2 er der en lang række attraktive sponsormuligheder, når vi samler danskerne omkring landskendte formater som ’Vild med dans’, ’X Factor’, 'Forræder', ’Stormester’, store fiktionsserier og drama.

TV 2s store satsning på sporten giver dig yderligere unikke muligheder for både at blive programsponsor på EM i fodbold, OL 2024 og SuperLiga, Tour de France og EM-eller VM-håndbold på TV 2.

Høj synlighed og eksponering

Du vil som programsponsor blive placeret synligt og helt unikt i programfladens prime time, så dit produkt og budskab rammer den helt rigtige målgruppe i direkte forlængelse af programmet.

Som programsponsor får du 100% ejerskab samt en høj grad af synlighed. Du slipper for høje omkostninger til produktion af en reklamefilm, da sponsoratets pris er inkl. produktion af sponsorafmelding i høj kvalitet.  

Vi hjælper dig som annoncør med at finde det rigtige match mellem dit produkts værdier og programmets, så der skabes en tydelig rød tråd mellem din virksomhed  det program, du vælger at sponsorere.

3 unikke fordele ved et programsponsorat

Stor synlighed

Med et programsponsorat er du sikret stor synlighed i sendefladen, hvad enten seerne benytter sig af traditionelt tv eller af TV 2 Play. Når jeres budskab placeres direkte i sammenhæng med et program, opnår I unik synlighed hos en målgruppe, der sammen har stærk tilknytning til produktet.

Høj dækningsgrad

TV 2's programsponsorater har høj dækning på både store og små programmer, med en samlet rækkevidde på 76% af den voksne befolkning via tv og streaming. Eksempelvis ser halvdelen af målgruppen 18+ ser mindst 10 sponsorskilte i forbindelse med 'X-factor', hvilket sikrer solid eksponering og styrker brand- og produktkendskab.



Høj ROI

Den tredje gode grund til at investere i et tv-sponsorat er den høje Return on Investment (ROI), der ligger på imponerende 2,7, hvilket fremgår i en analyse foretaget af Acceleration. Til sammenligning har display en ROI på 2,0, online video og YouTube ligger på hver 1,9, mens ROI’en på outdoor er 1,7.

Kontakt os hvis du vil høre mere

Lina Hazuki
Salgschef, Sponsorater, BTB Salg og Marketing
Telefon: +45 2024 3934
E-mail: lier@tv2.dk

RETNINGSLINIER FOR SPONSORATER 

Her kan du læse mere om vores retningslinier for sponsorering på TV 2: 

Produktion og juridiske muligheder (pdf)