Mange muligheder for segmentering

 

 

 

Geografi

Målret din reklame geografisk efter hvor dine potentielle kunder befinder sig.

Dette giver særligt god mening, hvis du har et antal butikker fordelt i landet. På TV 2 PLAY kan du udvælge helt præcist, hvor din reklame skal vises - helt ned på den enkelte by/kommune eller oplandet for dine butikker.

Selv for en online-butik vil der ofte være nogle mønstre i, hvor i landet dine besøgende og potentielle kunder kommer fra.

Demografi

På TV 2 PLAY kan du selv vælge hvilken demografisk målgruppe, der skal se din reklame. Det betyder, at hvis dit produkt kun købes af mænd/kvinder, så kan du målrette reklamen mod mænd/kvinder.

Derudover er det også muligt at målrette forskellige aldersgrupper, alt efter hvem dit produkt sælges til.  

Adfærd

Med adfærdsbaseret data, kan TV 2 PLAY-kampagner målrettes de brugere, der har set et specifikt program eller en programrække inden for samme tema – fx. underholdning, sport eller bolig.

  • Hvorfor vælge adfærdssegmenter? Du kan nå et kundesegment, der interesserer sig for et bestemt type indhold.
  • Målgruppen har dit brand i hovedet næste gang de fx skal ud og købe boligtilbehør.

 

Custom Audience

Custom Audience er en spændende måde at anvende TV-mediet på, fordi det er designet til automatisk at udvælge den rigtige målgruppe baseret på dit kampagnemål og de input, du som annoncør giver, fra din egen kundebase. Det er muligt at aktivere kundedata, kundeindsigter, CRM-data og opsamlede leads - og aktivere denne viden på en platform med stor, dokumenteret effekt - i et 100% brand safe miljø.

Kom tættere på dine kunder med konkret, taktisk kommunikation

For at opnå optimal dækning på større kampagner med et ”always-on”-spor kan Custom Audience komplementere den traditionelle kampagne, hvor man som annoncør bør kombinere klassisk TV og Addressable TV. På den måde kan man ramme de kunder, der er tættere på at konvertere til et salg med konkret, taktisk kommunikation

Dataansvar  

TV 2 er selvstændig dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der sker i forbindelse med eksekveringen af en Custom Audience-kampagne på TV 2s medieplatforme. Den enkelte annoncør er omvendt selvstændig dataansvarlig for de kundeoplysninger, der videregives til TV 2. Det betyder, at annoncøren eksempelvis skal sikre det nødvendige juridiske grundlag for videregivelsen, så TV 2 lovligt kan modtage og behandle personoplysningerne i forbindelse med kampagnen. 

 

Fordelene ved at benytte Custom Audience på TV 2 PLAY:

  • Kampagner vises i et 100% brand safe miljø.
  • Præcis og målrettet markedsføring.
  • Optimér marketingsbudget ved at frasortere eksisterende kunder fra din kommunikation.
  • Unikke segmenter ud fra din forretning.
  • Data på kunder, du kender.
  • A/B-test af budskaber på dine kunder.

 

Program

TV 2 PLAY-kampagner kan målrettes specifikke programmer på tværs af både live- og on demand-seening. Hertil er det også muligt at tilkøbe den første eller sidste visning i reklameblokken for at placere reklamespottet så tæt på programstart/-afslutning, som muligt.

 

Hvorfor vælge programpakker?

  • Bliv vist i forbindelse med et specifikt program.
  • Mulighed for at blive associeret med et specifikt program.

 

 

Cable Cutters

Hvilke fordele er der ved udelukkende at ramme de streamers, som aktivt har fravalgt flow TV? Via TV 2 PLAY tilbyder vi produktet Cable Cutters.

Et unikt segment, da du rammer en målgruppe, du aldrig vil ramme med klassisk TV.

Herunder er nogle af fordelene:

  • 100% merdækning.
  • Nå den målgruppe, du ellers ikke ville ramme på TV.
  • Et unikt produkt til annoncører, der udelukkende kører digitalt.

Placering i blok

Det er muligt at købe sig ind på den første eller sidste visning i reklameblokken på Addressable TV – akkurat som vi kender det fra traditionelt TV.

Fordele:

Du kan placere reklamespottet så tæt på programstart/-afslutning, som ønsket.

Direkte spotkøb/Specifics

Som et stærkt supplement til TV 2 i primetime, der giver dig stor volumen i dine kampagner, får du her en unik mulighed for at opnå yderligere dækning ved at tilvælge samme placering på TV 2 PLAY og dermed booste din kampagne.

Med den nye mulighed får du, med særplaceringer på klassisk TV omkring de store programmer, mulighed for at booste dækningen ved på samme tid at få din kampagne vist på TV 2 PLAY.

Fordelene ved at anvende særplaceringer:

  • Du kan udvælge programmer med mange seere, som samtidig nu giver mulighed for et ekstra boost via TV 2 PLAY.
  • Du kan udvælge et program, som har en relevant kontekst til dit brand.
  • Du har mulighed for at ramme relevante målgrupper ud fra et givent program.
  • Du kan sikre relevant timing i forhold til, hvornår du har størst salgspotentiale på ugen.

Filler

Hvis ikke reklameblokke kan fyldes helt op, vil afviklingssystemet hive fat i de Filler-kampagner, vi har liggende. Filler-spots fylder altså reklameblokken op, når der er behov for dette.

OBS:

Købte antal visninger er ikke garanteret, og fordelingen af visninger i den købte periode afhænger af, hvor meget lager vi har solgt. Vi garanterer ikke visninger i hele perioden, da dette afhænger af den generelle lagerstatus.

Der er ingen begrænsning på frekvens, og kampagnen vil udelukkende være placeret i live-reklameblokken.