Mange muligheder for segmentering

Geografi

Målret din reklame geografisk efter hvor dine potentielle kunder befinder sig.

Dette giver særligt god mening, hvis du har et antal butikker fordelt i landet.

På TV 2 Play kan du udvælge helt præcist, hvor din reklame skal vises - helt ned på den enkelte by/kommune eller oplandet for dine butikker.

Selv for en online-butik vil der ofte være nogle mønstre i, hvor i landet dine besøgende og potentielle kunder kommer fra.

Demografi

På TV 2 Play kan du selv vælge hvilken demografisk målgruppe, der skal se din reklame. Det betyder, at hvis dit produkt kun købes af mænd/kvinder, så kan du målrette reklamen mod mænd/kvinder.

Derudover er det også muligt at målrette forskellige aldersgrupper, alt efter hvem dit produkt sælges til.

Adfærd

Med adfærdsbaseret segmentering har du mulighed for at sammensætte en målgruppe, der ikke kan defineres på baggrund af geografiske eller demografiske karaktertræk men i stedet baseret på seeradfærd. Det betyder, at vi med udgangspunkt i adfærdsbaseret data udbyder en række segmenter bestående af abonnenter, der har vist en særlig høj interesse for kategoriserede programmer – fx bolig, sport og fiktion. På den måde kan du nemmere ramme de, der er mest tilbøjelige til at vise interesse i dit produkt eller din service baseret på det indhold, de tidligere har set, og sørge for, at målgruppen har dit brand i hovedet næste gang, de fx skal ud at købe boligtilbehør.

Adfærdssegmenterne på TV 2 Play er dynamiske, da vi løbende opsamler og opdaterer segmenterne med udgangspunkt i abonnenternes sening - blandt andet i takt med, at nye programmer og serier publiceres.

Du kan dog til hver en tid se, hvilke adfærdssegmenter, der udbydes på TV 2 Play, samt hvilket indhold, der indgår i de enkelte: 

Download oversigt over adfærdssegmenter

 

 

Program

På TV 2 Play udbyder vi en række af programpakker, som din kampagne kan målrettes. Det betyder, at kampagnen placeres op ad specifikke programmer, og at du på den måde kan være sikker på at ramme abonnenten i øjeblikket, de ser programmet. Din reklame placeres nemlig i reklameblokken inden programmet starter, både når de ser programmet live og on-demand. Fordelen er, at du kan skabe en 1:1 kobling mellem dit produkt eller din service og det valgte program. Du kan tilmed tilkøbe den første eller sidste visning i reklameblokken for at placere reklamespottet som det første, abonnenten ser, eller så tæt på programstart som muligt.

Udbudte programpakker opdateres løbende i takt med at nye programmer og sæsoner lanceres. Du kan altid se, hvilke programmer, du kan købe på TV 2 Play:

Download oversigt over programpakker

 

 

Cable Cutters

Hvilke fordele er der ved udelukkende at ramme de streamers, som aktivt har fravalgt flow TV?

Via TV 2 Play tilbyder vi produktet Cable cutters, som kendetegnes ved, at du som annoncør udelukkende rammer de streamers, som aktivt har fravalgt flow TV og dermed målrettet benytter sig af streamingtjenester. Fordelene ved Cable cutters er blandt andet 100% merdækning og et unikt produkt til annoncører, der udelukkende kører digitalt.

 

Custom Audience

Custom Audience er en spændende måde at anvende TV-mediet på, fordi det er designet til automatisk at udvælge den rigtige målgruppe baseret på dit kampagnemål og de input, du som annoncør giver, fra din egen kundebase. Det er muligt at aktivere kundedata, kundeindsigter, CRM-data og opsamlede leads - og aktivere denne viden på en platform med stor, dokumenteret effekt - i et 100% brand safe miljø.

Kom tættere på dine kunder med konkret, taktisk kommunikation

For at opnå optimal dækning på større kampagner med et ”always-on”-spor kan Custom Audience komplementere den traditionelle kampagne, hvor man som annoncør bør kombinere klassisk TV og Addressable TV. På den måde kan man ramme de kunder, der er tættere på at konvertere til et salg med konkret, taktisk kommunikation

Dataansvar  

TV 2 er selvstændig dataansvarlig for den behandling af personoplysninger, der sker i forbindelse med eksekveringen af en Custom Audience-kampagne på TV 2s medieplatforme. Den enkelte annoncør er omvendt selvstændig dataansvarlig for de kundeoplysninger, der videregives til TV 2. Det betyder, at annoncøren eksempelvis skal sikre det nødvendige juridiske grundlag for videregivelsen, så TV 2 lovligt kan modtage og behandle personoplysningerne i forbindelse med kampagnen.

 

 

Fordelene ved at benytte Custom Audience på TV 2 Play:

  • Kampagner vises i et 100% brand safe miljø.
  • Præcis og målrettet markedsføring.
  • Optimér marketingsbudget ved at frasortere eksisterende kunder fra din kommunikation.
  • Unikke segmenter ud fra din forretning.
  • Data på kunder, du kender.
  • A/B-test af budskaber på dine kunder.