9 ud af 10 kampagner under coronakrisen har været rentable

Coronakrisen har vendt op og ned på danskernes hverdag, men én ting er uændret - mediernes rolle og evne til at skabe salg for annoncøren.

Cirka 87procent af mediekampagnerne under coronakrisen har været rentable med en ROI over 1.

En investering i media har altså været en relativt sikker investering - også under coronakrisen. 

Det viser Data Intelligences ROI Tracker, som hver måned monitorerer salgseffekt og ROI på analysebureauets kunders kampagner.

 

Medierne er blevet vigtigere for annoncøren under coronakrisen

 

Regeringens opfordringer til hjemmearbejde, begrænsninger på det sociale liv osv. har fået danskerne til at bruge endnu mere tid i hjemmet.

 

I takt med at danskere opholder sig hjemme, har annoncørerne mistet nogle af deres sædvanlige kontaktpunkter med kunderne. Kunderne kommer sjældnere ned i butikken, bliver sjældnere fristet ved at køre forbi butikken etc.

 

Derfor er medierne blevet en endnu vigtigere samarbejdspartner for annoncøren i forhold til at skabe og fastholde relationen til kunderne, mens de sidder hjemme i stuen.

Kontakt

Hvis du vil høre mere om, hvordan du kommer i gang med tv-annoncering, kan du kontakte din TV 2-konsulent.