Hvis du vil høre mere om Addressable TV, kan du kontakte os
- Forside
- Viden og indsigt
- 96 PROCENT AF REKLAMERNE PÅ TV 2 PLAY BLIVER SET TIL ENDE
96 PROCENT AF REKLAMERNE PÅ TV 2 PLAY BLIVER SET TIL ENDE
Reklamerne på TV 2 PLAY afvikles i et kvalitetsmiljø, hvor reklamerne bliver set til ende - med lyd på. Cirka 70-80 procent af din kampagne på TV 2 PLAY bliver set på den store skærm i stuen. Dermed skiller TV 2 PLAY sig ud fra en række af de øvrige videoprodukter på markedet, hvor man ikke kan være sikker på at få samme kvalitet for pengene.
TV 2 PLAY har over de seneste år oplevet en eksplosiv vækst, og 2021 var ingen undtagelse. Danskerne søgte i stigende grad mod det danske kvalitetsindhold på TV 2s streamingtjeneste, og i foråret 2021 rundede TV 2 PLAY 800.000 abonnementer, svarende til at godt 1,5 millioner danskere nu har adgang til tjenesten.
1:1 KOMMUNIKATION TIL DEN HELT RIGTIGE KUNDE
Addressable TV, som er betegnelsen for de målrettede reklamer på TV 2 PLAY, er hybriden mellem den traditionelle tv-reklame og den digitale reklame. Annonceformatet bibeholder den høje kvalitet fra tv-reklamen, samtidig med at der er mulighed for at levere 1:1 kommunikation til den enkelte husstand og målrette din reklame til de relevante målgrupper.
Med Addressable TV er det muligt at lave unikke, databerigede medieindkøb på tværs af TV 2s stærke kvalitetsindhold. Udover den høje kvalitet har formatet en view through rate på 96 procent, og analyser viser, at reklamer, der ses til ende, virker bedre.
REKLAMER PÅ TV 2 PLAY HAR NOGLE UNIKKE KARAKTERISTIKA
- Vælg om din reklame skal vises først eller sidst i reklameblokken
- Køb ind i et specifikt geografisk område eller en målgruppe, som matcher din egen
- Med adfærdsbaseret data kan du målrette din kampagne efter de brugere, der har set et specifikt program eller genre (fx sport eller underholdning)
- Algoritmebaseret indkøb gør det muligt at afvikle din kampagne ud fra givne data - eksempelvis vejrdata, som kan styre, hvornår din kampagne skal afvikles på baggrund af temperatur og vejrprognosen
- Addressable TV leverer en bedre ROI end både YouTube og Facebook-video. Det skyldes bl.a. den høje kvalitet, hvor reklamerne er in-screen og ses til ende.