Hvis du ønsker at høre mere om annoncering på TV 2 Play, kan du kontakte TV 2 Reklamesalg.
- Forside
- Viden og indsigt
- Addressable TV fortsætter væksten – mere end 600 annoncører var med i 2020
Addressable TV fortsætter væksten – mere end 600 annoncører var med i 2020
TV 2 PLAY har over de seneste år oplevet en eksplosiv vækst, og 2020 var ingen undtagelse. Danskerne søgte også i stigende grad mod det danske kvalitetsindhold på TV 2s streamingtjeneste under coronakrisen, og væksten er fortsat med uformindsket styrke i starten af året. TV 2 forventer derfor at kunne udbyde mere end 1,5 milliarder målrettede reklamevisninger til annoncørerne på TV 2 PLAY i 2021.
I efteråret 2020 rundede TV 2 PLAY 700.000 abonnementer, svarende til at godt 1,5 millioner danskere nu har adgang til tjenesten. I 2020 voksede den daglige sening pr. abonnent med 30 procent, og sammen med blandt andet TV 2 PLAYs abonnementsvækst betød det, at reklamelageret på TV 2 PLAY blev fordoblet. Samtidig har de målrettede reklamer på TV 2 PLAY, der også går under betegnelsen Addressable TV, nu over 600 annoncører på kundelisten.
- Addressable TV på TV 2 PLAY er blevet et etableret reklameprodukt, fordi det i lighed med traditionelt tv er et produkt, der afvikles i et kvalitetsmiljø, hvor reklamerne bliver set til ende med lyd på – og ofte på en stor skærm. Dermed skiller det sig ud fra en række af de øvrige videoprodukter på markedet, hvor man ikke kan være sikker på at få samme kvalitet for pengene, siger Peter Olafsson, og fortsætter:
- I 2020 har vi også gjort det lettere for annoncører og bureauer at købe Addressable TV via vores nye selvbetjeningsplatform, TV 2 Connect, som er blevet taget rigtigt modtaget i markedet. I 2021 udvikler vi videre på TV 2 Connect og selvfølgelig også på Addressable TV-produktet, hvor der vil komme endnu flere muligheder for målretning – blandt andet med brug af annoncørernes egne data, siger Peter Olafsson.