Addressable TV kan være et glimrende alternativ i en verden uden cookies

Mens den digitale cookie nu endegyldigt er ved at blive lagt i graven af bl.a. Google, så er det måske en idé at kigge på Addressable TV, hvis man som annoncør leder efter et effektivt alternativ til at kunne levere målrettede reklamer på.

Addressable TV bygger i modsætningen til størstedelen af det digitale økosystem ikke på 3. parts cookies, men alene på 1. parts data – hos TV 2 kommer dette dels fra kundedata fra TV 2 PLAY og så data på hvad der ses på abonnentens konto.

Samtidig afvikles alle reklamer på Addressable TV alene på TV 2 PLAY, så der er som annoncør fuld kontrol over, hvem der ser reklamerne og hvor. Dette betyder, at alle reklamer afvikles på en platform, som er reguleret og 100 procent brand safe.

Samtidig giver netop målretningen ud fra indhold nogle unikke muligheder for at arbejde med contextual målretning, dvs. ud fra hvilket indhold forbrugeren ser på TV 2 PLAY. Det betyder, at du fx kan ramme forældre til mindre børn, fodboldfans – eller vise din reklame op ad nogle af de store formater, som vises på TV 2 og som samler hele familien foran skærmen. Noget som kun tv kan. 

Læs artiklen

Kontakt

Hvis du vil høre mere om, hvordan du kommer i gang med Addressable TV, kan du kontakte din TV 2-konsulent.