Efter tv-kampagne på TV 2: AnnóAnno fik tredobbelt trafik til hjemmeside

Når din annonce kører over skærmen i forbindelse med aftenunderholdning af høj kvalitet, indgår din markedsføring i en helt særlig kontekst. Tv-tid er for mange forbundet med hygge og afslapning.

Undersøgelser har vist, at tv-mediet har en helt særlig signalværdi i forhold til andre medier. Det at blive forbundet med tv-mediet kan i sig selv være et kvalitetsstempel for forbrugeren. Forbrugeren er simpelthen vant til, at virksomheder, der annoncerer på tv, er tillidsvækkende og finansielt stærke.

AnnóAnno er en online fashion virksomhed, der tilbyder personligt stylede outfits til kvinder fra str. 42 og op. Virksomheden, der startede i 2017, har hovedkontor i Danmark, og er derudover etableret i Sverige, Holland og Tyskland.

Efter flere år med en mediestrategi, der primært inkluderede digitale kanaler, valgte AnnóAnno at supplere deres marketingmix i Danmark med en længerevarende tv-kampagne hos TV 2 i første halvår af 2022.

Resultatet var først og fremmest en signifikant stigning i brand kendskab hos målgruppen, samt en konkret tredobling i trafik til deres website - sammenholdt med den foregående periode uden tv-kampagne.

AnnóAnno’s Chief Marketing Officer, Stine Munk-Stander, tilføjer:

"Samtidig med den markante stigning i brand kendskab og websitetrafik, oplevede vi også en øget kvalitet hos de ’nye’ besøgende, som tydeligt havde fået en god forståelse for vores service og stor interesse for vores produkt via tv-kampagnen."

"Tv-kampagnen har først og fremmest givet os en masse relevante læringer, og det er en oplagt mulighed, som vi også fremadrettet vil overveje som en væsentlig del af vores marketingmix."

Ved tv-annoncering er brodne kar filtreret fra undervejs i processen, imens de digitale platforme i langt højere grad lader hvem som helst annoncere. Derfor er tv-annoncering også en exceptionelt god måde at booste andre marketingkanaler og et vigtigt våben i et stærkt marketing-mix, der giver maksimal værdi og synergi for pengene.

Kilde: Demand Generatio´, Nov. 2019, MediaCom(Wavemaker/Gain Theory

Kontakt

Kontakt TV 2 Reklamesalg hvis du ønsker at vide mere om at reklamere på TV 2