FÅ BEDRE ADGANG TIL DE UNGE VIA DET NYE TV 2 ECHO

TV 2 Zulu og TV 2 Echo samles i styrket tilbud til den unge målgruppe

Der er mere end 800.000 danskere mellem 20 og 30 år, og i TV 2s univers får de nu endnu bedre mulighed for at blive opdateret og underholdt. 

TV 2 Zulu, der i over 20 år har rykket tv-grænser med sit originale indhold, lægges sammen med TV 2 Echo, som siden 2018 har haft succes med at udvikle et alternativt aktualitetstilbud til de unge. Det nye fælles brand vil bære navnet TV 2 Echo.

Kendskabsgraden for det nuværende TV 2 Echo er på 76 procent blandt de unge, og brandet har derfor et stærkt udgangspunkt for at tage skridtet endnu længere ind i målgruppens medieforbrug.

Hver uge er TV 2 på egne platforme i kontakt med 83 procent af de 20-30-årige. Det er denne kontakt, der skal udbygges og forfines, og som kommerciel samarbejdspartner giver det nye TV 2 Echo en bedre og mere direkte adgang til den unge målgruppe. Samtidig udkommer TV 2 Echo på tværs af klassisk tv, streaming, tv2.dk, gratis apps og sociale medier og sikrer dermed en bred berøringsflade. 

Public service til unge

På indholdssiden kombinerer det nye unge-tilbud det bedste fra TV 2 Zulu med alt det gode fra TV 2 Echo. Reality, fiktion og comedy vil gå hånd i hånd med nyheder, aktualitet og dokumentarer. Der er tale om et stærkt public service-tilbud, der starter samtaler, skaber nysgerrighed og inspiration – samlet under ét brand.

Det nye TV 2 Echo arbejder ud fra filosofien om, at det bedste indhold til unge er skabt sammen med unge. Derfor udspringer programmerne af de spørgsmål og strømninger, der fylder i de unges liv og i verden. Det sikrer en høj relevans og et stort engagement – noget, der også vil være en fordel for annoncører, der søger kvalitet-eksponering i målgruppen. 

 

Det nye TV 2 Echo og brandets nye identitet udrulles på alle platforme 27. marts. Vil I gerne være en del af TV 2s nye unge-univers fra begyndelsen, så kontakt TV 2 Reklamesalg her.