Forbrugernes søgeadfærd kan kobles direkte op på tv-forbruget

Thinkbox har netop præsenteret nye nøgledata og temaer, der fremhæver effekten ved tv-reklamer. Resultaterne giver et klart budskab om, hvor vigtigt det er at fastholde reklamer på klassisk tv.

Kommunikation via reklamer på tv giver mulighed for at ramme rigtig mange mennesker på meget kort tid. En af de helt fundamentale effekter tv kan er, at få et brand til at skalere hurtigt. Og en af de mest interessante aspekter er, hvordan tv driver trafikken til hjemmesider.

 

Boomet inden for e-handel har haft stor effekt i tv-reklamemarkedet. I 2021 stod ny-etableret digitale virksomheder for 20 % af forbruget for den klassiske tv-annoncering.

Alle kategorier oplevede en vækst i indtjeningen, men online-fødte virksomheder har oplevet en stigning på indtjeningen hele 42 %.

For virksomheder, der er født online, og som er vant til at kunne følge brugerrejsen via annoncering på sociale medier, er det nemt at gennemskue den direkte effekt, kampagnerne har på forretningen. Når du som annoncør vil i gang med reklamer på tv, kan det være skræmmende at miste den direkte forbindelse til forbrugeren, men der findes metoder, hvor vi kan se helt konkret, hvordan forbrugeren benytter søgemaskinen koblet op på tv-forbruget.

Via andre medier kan man komme med et godt call-to-action tilbud, og forbrugeren køber det. Via tv er der en reel mulighed for, at forbrugeren husker dit brand. Det betyder dermed også, at forbrugeren søger efter dit brand i søgemaskinen, hvilket er en god mulighed for at skabe interesse for dit brand og netop skabe den unikke forbindelse. Resultatet er, at brandet nu er del af forbrugerens langsigtede hukommelse.

Kontakt TV 2 Reklamesalg hvis du vil høre om mulighederne for annoncering

Kilde: https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/events/tv-in-focus-2022/