- Forside
- Viden og indsigt
- Kære annoncør - dit medievalg betyder noget
Kære annoncør - dit medievalg betyder noget
Den aktuelle debat om medansvar for medievalg, og dit ansvar for, hvad dine annoncekroner finansierer, fylder i mediebilledet - og det er der en særlig grund til. Dit medievalg betyder noget!
I den seneste tid har både Dansk Annoncørforening og Danske Medier lagt op til en debat om annoncørernes ansvar. Danske Medier pointerer blandt andet, hvordan du kan vælge at annoncere hos globale techgiganter, der ikke tager ansvar for indholdet på deres platforme, og som udfordrer vores demokrati, vores offentlige samtale og befolkningens trivsel - eller du kan i stedet vælge at annoncere på danske medier, der påtager sig et større samfundsansvar.
Dit medievalg er nemlig ikke kun et økonomisk valg - det er også etisk, og ved at vælge de danske medier bakker du op om de medier, der tager ansvar for vores indhold, og skaber sammenhold.
TV 2s mission er netop at samle danskerne om 'Alt det vi deler'. I en verden, hvor det kan føles som om, vi kommer længere væk fra hinanden, gælder det om at samle os. Heldigvis er der mere, der samler os, end der skiller os ad. Hos TV 2 arbejder vi hver dag med at binde Danmark sammen ved at oplyse, samle og engagere. Det gør vi ved at samle danskerne gennem dansk kvalitetsindhold og public service, der oplyser, underholder og engagerer danskerne.
Effekt kontra ansvarlighed? - Du kan opnå begge dele
Ansvarlighed, dataetik og brand safety er nøglebegreber som går igen i den aktuelle debat. Af den simple grund, at vi alle har et medansvar for, hvor og hvordan vi formidler viden gennem medierne.
I en tid, hvor der er meget fokus på, hvordan dit brands budskab når ud til din målgruppe på en effektiv måde er det mindst lige så vigtigt at være opmærksom på, at danskerne har størst tillid til de danske medier - og opfatter dem som mest troværdige på grund af høj brand safety og ansvarlighed. Det er derfor en vigtig faktor at have øje for, når I overvejer, hvor jeres annoncekroner skal bruges.
For som annoncør behøver du ikke at gå på kompromis med de komponenter, der er vigtige for dig og din virksomhed, når det kommer til at vælge en medieplatform, som er effektiv i forhold til at få dit budskab ud til din målgruppe. Uanset om dit fokus er attention, brand building eller salg, kan TV 2 hjælpe dig til at opnå dine mål. På TV 2 er vi nemlig i kontakt med 85 procent af alle danskerne i løbet af en gennemsnitlig uge på tværs af TV 2 Play, TV2.dk og vores tv-kanaler. En dækning, som vi kan fastholde med hjælp fra dig og dine annoncekroner.
Hos TV 2 Reklame har du mulighed for at formidle dit budskab i et brand safe miljø og sikre, at dine annoncer optræder i en professionel sammenhæng op ad indhold af høj kvalitet.