Hvis du gerne vil høre mere om dine muligheder for at markedsføre din virksomhed, kan du kontakte din TV 2-konsulent her.
- Forside
- Viden og indsigt
- Markedsføring er en investering - ikke en udgift
Markedsføring er en investering - ikke en udgift
Jørgen Hansen Biler A/S er en hæderkronet bilforhandler med rødder helt tilbage til 1961.
Markedsføring og de helt rigtige tilbud har betydet, at kunderne har fundet til Skærbæk, hvor bilforhandleren hører hjemme. Jørgen Hansen Biler har hermed bevist, at man ikke altid behøver at ligge i en storby for at sælge mange biler.
For Jørgen Hansen er markedsføring en investering - ikke en udgift; ”Hvis salget skal øges, er det vigtigt at markedsføre sig”, siger han.
Dette fik dog en brat opbremsning i foråret 2020 med coronaudbruddet, der fik Jørgen Hansen til at stoppe sin annoncering. Uvisheden og frygten for fremtiden betød, at mange virksomheder satte foden på bremsen for lige at se tiden an.
Det skulle dog vise sig, at der blev alt for stille i butikken efter annoncestoppet
Derfor tog Jørgen Hansen en radikal beslutning om at stoppe al den negative snak om corona og valgte i stedet at genoptage sin markedsføring på samme blus som tidligere. Og effekten lod ikke vente på sig …
Markedsføringen virkede! Det betød, at Jørgen Hansen Biler igen fik mange kunder i forretningen i Skærbæk. De oplevede det største antal kunder, de havde haft gennem længere tid.
Og samtidig betød det, at besøgende på deres hjemmeside boomede. Faktisk opnåede de flere besøg på deres hjemmeside, end de havde inden coronaudbruddet.
”Vi har slet ikke råd til at lade være med at markedsføre os – man kan ikke spare sig ud af kriser, man skal tværtimod investere sig ud af kriser”, siger Jørgen Hansen.