- Forside
- Viden og indsigt
- Nye muligheder med annoncørbetalt indhold på tv2.dk
Nye muligheder med annoncørbetalt indhold på tv2.dk
TV 2 Branded Content udvider med et nyt produkt inden for annoncørbetalt indhold til tv2.dk, hvor det eksisterende premium artikelformat suppleres af et mere enkelt format.Tv2.dk og TV 2s apps besøges dagligt af én million danskere.
I dag tilbyder TV 2 Branded Content et premium artikelformat til tv2.dk, som præsenteres i samarbejde med en annoncør. Dette indhold er markeret som ’annoncørbetalt indhold’. Nu introducerer afdelingen et nyt artikelformat, hvor annoncørerne får mulighed for at bidrage med produktomtale i form af kommercielle faktabokse, der supplerer de redaktionelle artikler på tv2.dk. Det nye format, der kaldes ’Standard’, består af indhold, som er skabt ud fra relevante temaer fra danskernes årshjul – fx årets højtider eller andre faste traditioner, der vender tilbage i løbet af året. Annoncøren har mulighed for at foreslå specifikke temaer, og der vil i disse tilfælde være tale om en særproduktion.
Artiklerne produceres af TV 2 Branded Content, men annoncørerne leverer input til de kommercielle faktabokse, hvor der er mulighed for at bidrage med produktorienteret information, udfolde temaer og linke til annoncørens website. Standardproduktet skaber værdi for den pågældende annoncør, fordi det giver mulighed for at tappe ind i forskellige tematikker i forbindelse med det redaktionelle TV 2-indhold og de mange brugere på tv2.dk. Annoncører får også mulighed for at bruge og forlænge indholdet på egne platforme. Annoncøren får samtidig ejerskab på samtlige kommercielle placeringer i kampagneperioden.
TV 2 Branded Content
Annoncørbetalt indhold produceres af TV 2 Branded Content, der håndterer kommercielle partnerskaber, og som ikke er en del af TV 2s øvrige redaktioner. TV 2 Branded Content producerer indhold inden for områderne livsstil, underholdning og sport. Det kan både være indhold, som TV 2 har fået ideen til, og indhold som TV 2s kommercielle samarbejdspartnere foreslår.
Det er dog TV 2 alene, der beslutter, hvordan vi dækker et givent emne, og i sidste ende skal alt sponsoreret indhold godkendes af TV 2s chefredaktør for digitalt indhold.
Er I interesseret i at høre mere om det nye standardprodukt for annoncørbetalt indhold?
Kontakt Client & Branded Content Manager, Christina Vedel på tlf.: 30 10 01 36
E-mail cvea@tv2.dk