Nyt banebrydende produkt øger værdien af din kampagne på tværs af klassisk tv og TV 2 Play

9. december 2024

TV 2 er klar med Priser & Betingelser for 2025, og det kommende år byder på nye muligheder i forhold til at målrette din kampagne på tværs af klassisk tv og streaming. Det betyder blandt andet højere seertal og øget dækning samt ikke mindst tredjepartsvalidering af seningen på tværs af klassisk tv og TV 2 Play.

TV 2s Priser & Betingelser for 2025 markerer starten på et nyt år og nye muligheder - blandt andet introduktionen af nye, værdiskabende produkter til TV 2s annoncører. Fra andet halvår lancerer TV 2 for første gang et produkt, der afvikles på tværs af klassisk tv og TV 2 Play, som kan købes målrettet til målgruppen p31-70 år og som kan valideres af tredjepart. Valget af målgruppen er ikke tilfældigt.

- TV 2 har valgt at udbyde kampagner i denne målgruppe, fordi 85 procent af det samlede forbrug i Danmark ligger her, og fordi det er en målgruppe, der er kommerciel interessant for størstedelen af TV 2s annoncører, siger Peter Olafsson, salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg, og fortsætter:

- Seningen på det nye produkt kan tredjeparts-valideres på tværs af klassisk tv og TV 2 Play ved hjælp af Nielsens seerdata, og dermed vil TV 2 kunne dokumentere den høje dækning på reklamekampagner for annoncører og bureauer, der altid har været et TV 2-varemærke. Netop tredjeparts-valideringen er vigtig i et marked, der består af mange aktører, der selv evaluerer deres egne kampagner.

Det nye produkt vil blive udbudt på TV 2s populære bookingplatform Connect, der allerede fungerer som annoncørernes indgang til køb af kampagner på TV 2 Play, Disney+ m.fl. Højere seertal, øget dækning og flere muligheder for målretning

TV 2s traditionelle kvalitetsprodukt, Specifics, udbydes også i andet halvår med TV 2 Play-sening inkluderet. Når annoncører booker reklameplaceringer ved specifikke programmer på TV 2, vil reklamespottet altså blive vist på såvel klassisk tv som på TV 2 Play live - med højere seertal og øget dækning til følge.

TV 2 har ikke udbudt salg i målgrupper på klassisk tv i 10 år, men allerede fra årets start vil TV 2 tilbyde salg i tre forskellige målgrupper på klassisk tv.

For annoncørerne betyder det bedre muligheder for målretning på klassisk tv, samtidig med at TV 2 garanterer en stabil prisudvikling i målgruppen.

- De mange nye tiltag er et stærkt supplement til vores nuværende velprøvede og veldokumenterede produktportefølje, som ellers i store træk vil fortsætte uændret gennem hele 2025. Som annoncør hos TV 2 kan man som altid kombinere sit indkøb på tværs af porteføljen efter egne ønsker og behov - valgmulighederne er bare flere, og kombinationerne i indkøbet er blevet endnu mere præcise, siger Peter Olafsson.

Hvis du har spørgsmål kan du kontakte

Jacob Holbech
E-mail: jhol@tv2.dk