- Forside
- Viden og indsigt
- P&G vælger at investere mere i marketing under coronaepidemien - og forventer at komme stærkere ud på den anden side
P&G vælger at investere mere i marketing under coronaepidemien - og forventer at komme stærkere ud på den anden side
P&G, som er en af verdens største annoncører, har under coronakrisen valgt at øge marketinginvesteringerne i kategorier som beauty, healthcare og baby, da virksomheden tror på, at det netop nu er en god idé at tænkte langsigtet og minde forbrugerne om P&G’s brands og værdier.
Dette vælger P&G at gøre, selvom salget i kategorier som beauty og ’grooming’ (primært P&G’s Gillette-brand) er faldet under coronakrisen, da mange personer har minimeret forbruget af skønhedsprodukter m.m., når mulighederne for at gå ud er begrænsede.
Samtidig ser P&G deres øgede investeringer i marketing som en hjælp til deres forhandlere i svære tider samt som et væsentligt bidrag til samfundet.
P&G bruger også krisen som en anledning til at gentænke deres produktportefølje og distribution, da P&G ikke forventer, at verden bare vender tilbage til der, hvor den var før.
Efterspørgslen efter bestemte typer af produkter ændrer sig, men også forbrugerne indkøbsmønstre må formodes at ændre sig.
Samlet set er P&G positive, og de forventer, at deres brands har muligheden for at komme styrket ud af krisen - bl.a. ved hjælp af marketing.
“We really do expect to come out of this stronger than we went into it. There is a bright future ahead and we need to be very deliberately keeping aware of opportunities and putting steps in place to seize those opportunities to fully serve consumers.” .
Læs mere her