Stor dansk festival oplever salgsstigning på næsten 150% og må melde udsolgt

’Rock Under Broen’ er en éndags festival i Middelfart. Festivalen kan næste år fejre 30 års jubilæum.

"For at lave en god festival er det vigtigt med attraktive artister, men det er især vigtigt at få fortalt markedet, at man eksisterer – ellers dør man", siger Bent Frandsen, formand for ’Rock Under Broen’.

For at øge kendskabsgraden og øge salgstallene, indgik ’Rock Under Broen’ et samarbejde med TV 2-regionerne, og det skulle vise sig at blive en kæmpe succes.
For to år siden lå festivalens salgstal på mellem 6.000 og 7.000 gæster.
- I løbet af de sidste to år er salgstallet steget til 17.500.

"I år måtte vi melde udsolgt, og det er aldrig sket før", siger Bent Frandsen.

80 procent af festivalens annoncering er tv-annoncering, men ’Rock Under Broen’ har også haft god erfaring med at annoncere på TV 2 PLAY, hvor de specifikt rammer deres primære målgruppe.

"Vi har været her i rigtig mange år, og der bliver ikke færre festivaler. Derfor er det så vigtigt at få fortalt, at vi eksisterer, og det gør vi altså via TV 2-reklamerne", siger Bent Frandsen.

Vil du også annoncere på TV 2s regioner? Kontakt din regionale konsulent HER.