Tænk kreativt og udnyt eksisterende aktiver til at udkomme under coronakrisen

Allerede tre dage efter coronakrisen ramte, var de første annoncører som fx Ford og Hershey’s ude med tilpassede og relevante budskaber, som understøttede budskaberne om social afstand og blandt andet satte fokus på forskellige takeaway-løsninger eller muligheden for at bestille varer via en app for at minimere kontakten til andre mennesker.

 

Andre virksomheder som fx Burger King tog skridtet videre og byggede en hel ny historie op omkring deres brand i en coronatid for at vise solidaritet med deres kunder og give dem håb.

 

Første skridt for Burger King var et forsikre brugerne om, at kæden havde taget de nødvendige tiltag for at sikre både deres produktion, de ansattes og gæsternes sikkerhed, når de skulle hente deres mad. Denne del havde Burger King ude inden for 96 timer efter nedlukningen, hvilket krævede et tæt samarbejde med deres bureauer.

 

Som opfølgning på dette budskab lancerede Burger King deres ’Stay Home of the Whopper’-kampagne, som på intelligent vis kombinerede Burger King’s kendte tagline ’Home of the Whopper’ med budskabet om at blive hjemme for at hjælpe til med at begrænse smittespredningen.

 

Det interessante var, at materialet til denne kampagne faktisk blev kreeret ud fra eksisterende materiale, som var lavet tre-fire måneder før, coronakrisen til den amerikanske ’4th of July’-kampage. Sammen med deres bureau (FCB New York) ændrede Burger King afmeldingen, så det patriotiske budskab kom til at handle om at stå sammen for at bekæmpe corona.

Kontakt

Hvis du vil høre mere om dine muligheder for at styrke din markedsføring, kan du kontakte din TV 2-konsulent her