TV 2 slutter sommeren i gult med den stærkeste juli nogensinde

Et historisk Tour de France med kæmpe ambitioner om, at give danskerne den ultimative Tour-oplevelse fra start til slut lykkedes på tværs af TV 2s platforme. Tour de France og Vingegaards triumf trækker ekstraordinært mange seere til TV 2-familien.

En gns. Dansker (3+) så i gennemsnit hele 14 timers Tour de France, heraf ca. 2 timer på TV 2 PLAY. Dermed bliver årets Tour de France med start i Danmark den mest sete nogensinde målt i samlet antal minutter.

Hele 3,4 mio. danskere var forbi mindst en af TV 2s Tour de France udsendelser, og ca. hver fjerde af dem har været forbi via TV 2 PLAY.

Over en halv million danskere så i gennemsnit de 21 etaper på TV 2 og TV 2 PLAY fra 1. juli - 24. Juli.

Stærkeste juli nogensinde for TV 2 Familien

Juli 2022 er den mest sete juli for TV 2 Familien nogensinde.

En gns. dansker brugte hele 81 minutter pr. dag foran skærmen med TV 2 Familiens indhold. Juli 2022 ender dermed 5 minutter højere end 1996, hvor Bjarne Riis vandt Tour de France.

Touren også vist overvældende interesse på TV2.DK og apps med et gennemsnit på 4,6 millioner daglige sidevisninger.

Vingegaard kørte over målstregen med over 1 million live-seere på TV 2

Da Jonas Vingegaard kørte i mål i Paris som vinder af årets Tour de France, så over en million danskere med direkte på TV 2. Helt præcist 1.027.000 (share 79). På tværs af studie, fejring og etapen på Tourens sidste dag når Hovedkanalen og NEWS ud til knap 2 mio. danskere

- Vi er naturligvis rigtig stolte over danskernes engagement i Tour de France på TV 2 denne sommer. Vi har gjort os umage med at lave en god dækning af touren, og det er opløftende, at seerne og brugerne kvitterer med disse rekordhøje tal, siger Frederik Lauesen, sportschef på TV 2.

Tour de France booster TV 2 PLAY i juli

Godt 858.000 danskere har fulgt Tour de France via TV 2 PLAY.

I gennemsnit har 87.000 danskere set etaperne på PLAY.

Den 21. etape og Vingegaards fejring i Paris blev den største ‘Tour de France’ dag nogensinde på TV 2 PLAY.

Tour de France har været stærkt medvirkede til at TV 2 PLAY, ifølge Nielsens Seermåling, var den mest sete streamingtjeneste i juli måned foran Netflix og DRTV.

Tour de France overtager Top 20 listen over de mest sete programmer

I den sidste uge af Tour de France stod Vingegaard og Co. for 17 af de mest  sete programmer på Top 20 listen.

De sidste 3 programmer var i øvrigt også fra TV 2:  `Badehotellet`, `Vi drukner i rod` og `Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed`.

 

Rank

Titel

Kanal

Ugedag

Seertal

1

Tour de France: Studiet

TV 2 + News

Søndag

1.156.000

2

Tour de France: 21. etape

TV 2

Søndag

1.092.000

4

Tour de France: Studiet

TV 2

Torsdag

1.025.000

5

Tour de France: 20. etape

TV 2

Lørdag

790.000

6

Tour de France: 18. etape

TV 2

Torsdag

703.000

3

Tour de France: Studiet

TV 2

Fredag

654.000

7

Tour de France: Studiet

TV 2

Torsdag

608.000

8

Tour de France: Studiet

TV 2

Lørdag

605.000

9

Tour de France: 17. etape

TV 2

Onsdag

580.000

10

Tour de France: Fejring

TV 2 + News

Søndag

570.000

11

Tour de France: 19. etape

TV 2

Fredag

542.000

12

Tour de France: Studiet

TV 2

Søndag

539.000

13

Badehotellet

TV 2

Lørdag

520.000

14

Tour de France: Studiet

TV 2

Onsdag

511.000

15

Vi drukner i rod

TV 2

Mandag

492.000

16

Tour de France: Studiet

TV 2

Tirsdag

490.000

17

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed - sommerhuse

TV 2

Onsdag

476.000

18

AftenTour

TV 2

Torsdag

467.000

19

Tour de France: 16. etape

TV 2

Tirsdag

465.000

20

Tour de France: Studiet

TV 2

Fredag

379.000

Kilde: https://markets.nielsen.com/dk/da/top-ten/

Kontakt TV 2 Reklamesalg hvis du vil høre om dine muligher for, at få din reklame vist helt tæt på de store begivenheder.