Tv-reklamer driver hele 42 procent af trafikken til websites og er dermed det absolut mest effektive medie

  • Hvorfor er online-fødte virksomheder blevet den største kategori af annoncører på tv i Storbritannien? Det havde Thinkbox sat sig for at undersøge, og de har netop lanceret analysen "The TV Playbook for Online Businesses" - og konklusionerne er klare:
     
    Tv-reklamer gør online brugerrejser kortere - det får folk til at gå direkte til mærket eller søge efter mærket specifikt i stedet for kun kategorien.
  • Tv-reklamer har en positiv effekt på klikrater - analysen konkluderer, at tv-annoncering har en positiv effekt på klikrater både for organisk trafik og søgeordsannoncer.
  • Der er en klar sammenhæng mellem tv-annoncering og trafik - tv driver 42 procent af trafikken ind til det pågældende brands website.
  • Tv-reklamer har den længstvarende effekt.

Kilde: Thinkbox Make search work harder - learning from online brands enjoying TV success | Thinkbox

Kontakt

Kontakt TV 2 hvis du ønsker at vide mere om annoncering på TV 2