Vi skal gøre os fortjent til forbrugernes opmærksomhed

OMD, YouGov og TV 2 har sammen udarbejdet en forbrugerbeslutningsmodel – ECO-modellen, der giver et indblik i, hvorfor brandets styrke er så vigtig, når forbrugerne skal træffe et valg.

Forbrugerne har i dag så mange valgmuligheder, og hvis man hver gang skal vurdere et produkt ud fra alle de parametre, der er til rådighed, vil det tage alt for lang tid at træffe et valg. Derfor gør forbrugerne brug af alle de genveje, de kan.

Derfor er det så utrolig vigtigt, at dit brand er så stærkt som muligt. Faktisk har dit brand seks gange større sandsynlighed for at blive valgt, hvis du er blandt de mærker, der overvejes fra start.

 

Stærke brands er mere robuste

Stærke brands udgør en genvej til forbrugerens beslutningsproces. Forbrugeren handler ikke altid rationelt. Et brands image defineres af forbrugeren, som bruger det til at identificere sig med og til at kunne tage hurtige beslutninger, når de skal vælge mellem forskellige produkter. Når man står foran hylden i supermarkedet eller sidder og kigger på søgeresultater, så er brands et brugbart ”cue”, som gør, at vi hurtigt kan beslutte, hvad vi skal købe eller klikke på.

Stærke brands driver salg nu og i fremtiden og øger din konkurrence kraft i hele økosystemet. Klassisk tv har altid været et af de stærkeste medier til at kommunikere budskaber og vække følelser, hvilket er afgørende for at opbygge og styrke brands.

 

Kontakt

Hvis du vil høre mere om, hvordan tv-annoncering kan være med til at styrke dit brand, kan du kontakte os her