Her kan du læse mere om vores retningslinier for sponsorering på TV 2:
- Forside
- Sponsorat
Unik placering
og synlighed
for dit brand
Med et program sponsorat kan du få dit budskab vist op ad TV 2s populære programmer. Placeringen og synligheden i programfladen er unik, og dit produkt bliver eksponeret over for seerne som en direkte forlængelse af programmet.

Med et sponsorat kommer du helt tæt på de største TV 2 oplevelser. Vi tilbyder en unik palette af sponsormuligheder, når vi samler danskerne om TV 2s mest populære formater – som X Factor, Stormester, Vild med dans og vores stærke fiktionsserier i høj kvalitet og engagement.
TV 2s ambitiøse sportssatsning åbner døren for stærke sponsorater på nogle af årets største sportsbegivenheder. Bliv synlig som sponsor op ad landholdskampe i fodbold, Superligaen, Tour de France, EM- og VM i håndbold – og nu også på kvindeligaen i fodbold.

Et programsponsorat sikrer dig maksimal synlighed i TV 2s mest eftertragtede sendetid - prime time. Dit produkt og budskab vises i direkte forlængelse af programmet og bliver dermed en naturlig del af seeroplevelsen.
Du opnår stor eksponering uden de høje produktionsomkostninger. Prisen inkluderer nemlig en professionelt produceret sponsorafmelding i høj kvalitet.
Vi guider dig til det rette programmatch, så dit brand bliver vist i den perfekte kontekst og dit budskab bindes tæt sammen med indhold, som leverer høje seertal uge efter uge.


Stor synlighed
Med et programsponsorat er du sikret stor synlighed i sendefladen, hvad enten seerne benytter sig af klassisk tv eller af TV 2 Play. Når jeres budskab placeres direkte i sammenhæng med et program, opnår I unik synlighed hos en målgruppe, der sammen har stærk tilknytning til produktet.

Høj dækningsgrad
TV 2's programsponsorater har høj dækning på både store og små programmer, med en samlet rækkevidde på 76 procent af den voksne befolkning via tv og streaming. Eksempelvis ser halvdelen af målgruppen 18+ ser mindst 10 sponsorskilte i forbindelse med 'X-factor', hvilket sikrer solid eksponering og styrker brand- og produktkendskab.

Høj ROI
Den tredje gode grund til at investere i et tv-sponsorat er den høje Return on Investment (ROI), der ligger på imponerende 2,7, hvilket fremgår i en analyse foretaget af Acceleration. Til sammenligning har display en ROI på 2,0, online video og YouTube ligger på hver 1,9, mens ROI’en på outdoor er 1,7.
