Sommeren 2024 markerer et stort sportsår

3. april 2024

Jubelscener i superligaen, de stejle cykeletaper i syd, EM i herrefodbold i Tyskland, fartstriber til Le Mans, OL i Paris – 2024 byder på nogle af de allerstørste sportsbegivenheder!

 

Kombinationen af det bedste danske klubfodbold, Tour de France, EM-fodbold, OL og meget mere er et mix, som skaber mange fordelagtige annonceringsmuligheder. TV 2s store satsning på sporten kan være en fordel for jeres mediestrategi. De store sportsbegivenheder skaber høje seertal, samler danskerne og giver derfor gode annonceringsmuligheder.  

 

Et super(liga) sportsår er skudt i gang

3F Superligaen har længe stået øverst på ønskelisten, og nu sker det endelig – direkte fra TV 2s platforme. Det derfor for første gang muligt at investere i et 3F Superliga sponsorat på TV 2.

Med et Superliga sponsorat får du TV 2s største sponsorat, som giver dig stor synlighed i sendefladen over en periode på 12 måneder. Dit budskab placeres direkte i sammenhæng med det bedste danske klubfodbold, hvor du får mulighed for at booste dit brand, markere din synlighed og få solid dækning.


Det unikke ved Superligaen er, at det er dansk, og tæt på vores seere og brugere – og så er det et stort trækplaster til at skabe fællesskab og samseening i de danske stuer.

 

De store sportsbegivenheder og høje seertal går hånd i hånd, og det er derfor oplagt at ligge et programsponsorat op ad en af sommerens store sportsindslag.

Sidste år så vi storslåede seertal på tværs af vores sportsbegivenheder.
Der var i gennemsnit 491.000 seere, der så de 21 etaper i Tour de France, mens dækningen af touren nåede samlet ud til hele 3,15 millioner danskere. Så hvis du er til de stejle cykeletaper i syd, så grib muligheden for at købe et programsponsorat op ad Tour de France, og se dit produkt rulle over skærmen i direkte forlængelse af verdens største cykeletapeløb.

 

TV 2 gør klar til en sommer fyldt med sport og fællesskab

Hos TV 2 er vi særligt begejstrede for, hvordan sport skaber fællesskab i de danske hjem. Sporten har en særlig evne til at samle os til store følelser og nervepirrende øjeblikke foran skærmene, og skaber samtaleemner i hverdagen. De sportsinteresserede seere er en stærk og loyal målgruppe - mellem 73 procent og 82 procent af seerne til én stor sportsbegivenhed, ser også med til mindst én anden stor sportsbegivenhed.

2024 er derfor et godt år for sam- og liveseeningen. Der kommer en masse fantastisk sport at følge med i og være fælles om, og hvis du vil helt tæt på sportens største stjerner er det en enestående mulighed at få dit produkt eksponeret i direkte forlængelse af de store sportsbegivenheder.

 

Lina Hazuki
Salgschef, Sponsorater, BTB Salg og Marketing
Telefon: +45 2024 3934
E-mail: lier@tv2.dk