- Forside
- Viden og indsigt
- Case: Gavmilds TV 2 kampagne ramte plet og overgik alle forventninger

Case: Gavmilds TV 2 kampagne ramte plet og overgik alle forventninger
Gavmild er et nyt, dansk forsikringsagentur stiftet af Mads Degn og Morten Eschen med en klar mission: at skabe større gennemsigtighed og lavere priser i et marked, der traditionelt har været præget af kompleksitet og høje omkostninger.
Se videoen, og hør hvordan Mads Degn og Gavmild har brugt TV 2 som primær markedsføringskanal i deres lancering.

Løsning
Tillid og troværdighed fra start
Gavmild valgte at placere deres reklamer op ad TV 2s store formater, som X-Factor og Nations League, og på både TV 2s kanaler og TV 2 Play, hvilket gav dem gode forudsætninger for at ramme et højt antal eksponeringer med solid dækning.Gavmild havde et ønske om at opbygge troværdighed overfor danskerne,
Som nyt forsikringsselskab var det afgørende for Gavmild at opbygge troværdighed. Derfor valgte de et medie, danskerne allerede har tillid til – for tillid er grundstenen, når man beder folk om at forsikre deres liv og værdier.

Resultater
Resultaterne overgik enhver forventning og gav en massiv stigning i trafik på deres hjemmeside, et flot slagsindeks på 291. Hvilket er 3 gange højere end forventet.
Hertil har Gavmild oplevet så stor vækst, at de har måtte fremskynde ansættelser af nye medarbejdere for at kunne følge op på henvendelser og den efterspørgsel, de har oplevet fra kunderne.
"I min optik - kører du ikke på TV 2, så mister du noget troværdighed i din branding, særligt som start-up, hvor du går ud og bygger et brand fra nul"
- Udtrykker Mads Degn

Kontinuitet er key
En uventet effekt fra kampagnen var, at Gavmild fik omtale på tværs af andre medier, fordi den var blevet bemærket på
TV 2 - det har derfor været med til at blåstemple virksomheden.
For en start-up som Gavmild har synlighed på TV 2 været afgørende, da kombinationen af TV 2’s kanaler og TV 2 Play effektivt når en bred befolkning.
