TV 2 PLAY er den tredje største streamingtjeneste i Danmark

TV 2 PLAY rundede i fjerde kvartal 2021 900.000 abonnenter, og dermed er streamingtjenesten godt på vej mod TV 2s mål om 1,3 mio. abonnenter i 2025.   

Det betyder dermed også, at TV 2 PLAY ligger nr. 3 i Danmark og defineres dermed indenfor kategorien “must have” streamingtjeneste. 

Kilde: Wilke 2022

Streaming fylder ikke længere kun i de unge danskeres hverdag. Der kommer også flere og flere streamingbrugere i de ældre generationer, og hver tredje dansker over 60 år streamer nu ugentligt. Hvis vi går blot et års tid tilbage, var det kun hver fjerde i målgruppen. Gennemsnitsalderen for den ugentlige streamer bliver derfor også ældre, og den ligger nu på 39 år.   

  

Hvad betyder det for dig som annoncør?  

  

Reklamerne på TV 2 PLAY afvikles i et kvalitetsmiljø, hvor reklamerne bliver set til ende - med lyd på. Cirka 70-80 procent af din kampagne på TV 2 PLAY bliver set på den store skærm i stuen. Dermed skiller TV 2 PLAY sig ud fra en række af de øvrige videoprodukter på markedet, hvor man ikke kan være sikker på at få samme kvalitet for pengene.  

   

Annonceformatet bibeholder den høje kvalitet fra tv-reklamen, samtidig med at der er mulighed for at levere 1:1 kommunikation til den enkelte husstand og målrette din reklame til de relevante målgrupper.  

Med Addressable TV er det muligt at lave unikke, databerigede medieindkøb på tværs af TV 2s stærke kvalitetsindhold.  

  

Fordelene ved at benytte TV 2 PLAY i din medieplanlægning: 

 

  • Vælg om din reklame skal vises først eller sidst i reklameblokken  

  • Køb ind i et specifikt geografisk område eller en målgruppe, som matcher din egen  

  • Med adfærdsbaseret data kan du målrette din kampagne efter de brugere, der har set et specifikt program eller genre (fx sport eller underholdning)  

  • Algoritmebaseret indkøb gør det muligt at afvikle din kampagne ud fra givne data - eksempelvis vejrdata, som kan styre, hvornår din kampagne skal afvikles på baggrund af temperatur og vejrprognosen  

  • Addressable TV leverer en bedre ROI end både YouTube og Facebook-video. Det skyldes bl.a. den høje kvalitet, hvor reklamerne er in-screen og ses til ende.  

  

Hvis du vil høre mere om Addressable TV, kan du kontakte os her