X-Factor 2023

X-Factor 2023

Hele Danmark ser med

TV 2 samler danskerne med inspirerende livsstilsprogrammer, nye fiktionsserier, medrivende reality, rørende og overraskende relations-formater samt god, gedigen weekendunderholdning.  

Når vi lancerer din kampagne, er den altid skræddersyet efter lige præcis dit formål. Via traditionelt TV, Addressable TV samt free platformene www.tv2.dk og apps tilbyder TV 2 ingen anden mediesammensætning, der kan nå så mange danskere på så kort tid.

DIT BUDSKAB PÅ TVÆRS AF TV 2

Zulu Awards 2022

Zulu Awards 2022

Overvejer du at få din reklame vist på TV?

I dag kæmper TV-annonceringen om marketingbudgettet med de digitale muligheder for annoncering.

Men det bør ikke nødvendigvis være et enten-eller valg.

I denne korte guide viser vi dig, hvordan du vurderer, om det er relevant for dig at bruge TV-annoncen til at skabe synergi med dine andre kanaler. 

Har du det rette budget, produkt og målgruppe, kan TV-annoncering nemlig skabe resultater, der smitter af på alle dine andre kanaler. 

Udfyld formularen og modtag guiden med det samme.  

 

91% af danskerne er ugentlig i kontakt med TV 2

Mange potentielle, nye kunder 

Hvis du vil have dit budskab ud i hele Danmark eller i din region, finder du ikke noget medie, der kan hjælpe dig bedre, end TV 2.

Nye annoncører kan lynhurtigt opbygge et enormt brand- eller produktkendskab, og garvede annoncører kan vedligeholde og udbygge det. 

Oven i dette kan du via Addressable TV og vores øvrige digitale medier både forstærke din kampagne og komme i kontakt til helt smalle segmenter, herunder din egen kundedatabase.

Sammen skaber vi salg og leverer volumen til din omsætning.

 

 

Dentsu og TV 2 undersøger mediernes effekt

Eksperter fra et af Danmarks største bureaugrupper, Dentsu, har i samarbejde med TV 2 lavet et studie, som skulle undersøge mediernes effekt og plads på medieplanen. 

Addressable TV vokser hurtigt - både som medie og i budgetterne hos annoncørerne. Analysen har derfor kigget nærmere på effekten af Addressable TV sammenlignet med de øvrige audiovisuelle medier.

TV er stadig det medie, der klart leverer den største impact på salget

Studiet bekræfter samtidig, at TV som medie stadig trækker en større investering, og kampagnerne driver en større salgsvolumen end de øvrige medier. Helt konkret fem gange så meget salg som Addressable TV på andenpladsen og hele syv gange mere end YouTube. 

 

 

Viden og indsigt

Flere nyheder
FÅ BEDRE ADGANG TIL DE UNGE VIA DET NYE TV 2 ECHO
Der er mere end 800.000 danskere mellem 20 og 30 år, og i TV 2s univers får de nu endnu bedre mulighed for at blive opdateret og underholdt. TV 2 Zulu, der i over 20 år har rykket tv-grænser med sit…
Læs mere
Analyse: Kreativ kvalitet og det rette mediemiks øger effekten
Blandt eksperter er der bred enighed om, at det er skadeligt for et brand at skrue ned for markedsføringen, selv om det i tider med økonomisk usikkerhed kan være fristende. Benyt i stedet anledningen…
Læs mere
Ro i maven med ekstraordinære tiltag i årsaftalerne for 2023
2023 byder indtil videre på lav sigtbarhed, og jeg forstår godt, hvis annoncørerne er usikre og kan have svært ved at disponere deres marketinginvesteringer flere måneder ude i fremtiden. TV 2 ønsker…
Læs mere
Eksperterne er enige: Skru ikke ned for markedsføringen
I takt med, at den økonomiske usikkerhed de seneste måneder er blevet en del af hverdagen for mange forbrugere og virksomheder, er det kun naturligt at holde øje med omkostningerne. Derfor er marketin…
Læs mere
Kommercielt tv i historisk vækst
Danskerne ser tv i lange baner. Det viser måling af både tidsforbrug og seertal på tværs af traditionelt tv distribution og streaming, og der er ingen tvivl om, at udbuddet af kvalitetsprogrammer og o…
Læs mere
TV 2 skruer op for analyse og indsigt som værn mod usikre tider
Salgsdirektør Peter Rud Olafsson opfordrer markedet til at stå sammen, når sigtbarheden er ringe. Kalenderen har nu budt 2023 velkommen, og forude venter et nyt år fyldt med kvalitetsindhold på TV 2s…
Læs mere

FAQ

Vi håber, at vi kan hjælpe dig lidt på vej med svar på nogle af de hyppigste spørgsmål, vi får. Hvis ikke du kan finde svar, er du meget velkommen til at kontakte os.

Hvad koster en reklame på TV 2?

På TV 2 bestemmes prisen for en visning ud fra det forventede antal seere i 18 år+ og det forventede visningstidspunkt for reklameblokken. Prisen udtrykkes med en enhedspris pr. 1.000 seerkontakter (CPM). I 2023 er det antallet af uger, hvor en annoncør aktivt køber Specifics, der afgør hvilken nettopristabel, der skal anvendes. En aktiv uge defineres som et ugentligt køb på min. 1,7 mio. eksponeringer. De endelige priser fastlægges ud fra indrykningsmønsteret. Eksempel: For annoncør, der køber Specifics 19 uger om året, koster et 30 sekunders spot i en reklameblok estimeret til 425.000 Eksponeringer (18+) i tidsrummet kl. 17.00 til 23.00 i oktober 2023, 425.000 x 108/1.000 = kr. 45.900,-.

Hvad er Addressable TV?

Addressable TV leveres på TV 2 PLAYs livesignal i reklameblokke og på on-demand-indholdet som pre-rolls. De målrettede reklamer vises på alle devices, hvor der kan ses TV 2 PLAY, herunder blandt andet Chromecast, Apple TV og smartphones.

Hvad er CPM-prisen ved TV-annoncering?

Selvom barrieren for at komme i gang med TV-annoncering kan være høj, er det en myte, at TV-annoncering er dyrt. Du får nemlig meget for pengene. Faktisk får du en lav pris pr. visning for dine penge ved annoncering på TV. Det bliver særligt tydeligt, når vi kigger på kvaliteten af de visninger, du får for dine penge.

Hvordan udnytter jeg samspillet og synergien mellem TV-annoncering og SoMe?

I dagens fragmenterede medielandskab er en vigtig tendens, at dem, der udnytter samspillet mellem kanalers forskellige styrker, får absolut mest ud af deres budget. Det skyldes til dels, at der ofte vil være et overlap imellem dem, der eksempelvis ser din TV-reklame, og dem, der ser din annonce på Facebook. Og så er det desuden sådan i dag, at de fleste har adgang til flere skærme, når de eksempelvis ser TV. Det vil sige, at de hurtigt på telefon eller tablet kan besøge din hjemmeside eller søge efter dit produkt, når de ser din TV-reklame. På den måde kan aktivitet på én kanal styrke resultaterne på dine andre kanaler.