REKLAMEAFLEVERING

NYHEDER

I samarbejde med de danske broadcastere lancerer Nielsen Ad-Kode.
Fra den 1. februar 2023 skal alle nye reklamespots og sponsorater tildeles en Ad-Kode inden de kan modtages i Flex, Extreme Reach eller Peach. Koden bliver fremover markedets fælles reklame-id på det danske TV marked. Nielsen Ad-Kode skal fremover benyttes på traditionelt TV og Streaming.                                                                                                                                              

Deadlines for Ad-Kode:

  • Du kan oprette Ad-Koder til dine reklamespots og sponsorater i Ad-Kode toolet fra den 1. december 2022
  • Den 1. februar 2023 bliver Nielsen Ad-Kode obligatorisk, når reklamespots og sponsorater afleveres via Extreme Reach, Peach og Flex
  • Det vil ikke være muligt at fuldføre leveringen uden Ad-Kode efter den 1. februar 2023

 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at afvikle et spot, som tidligere er afleveret uden en Nielsen Ad-Kode?

  • Reklamespots og sponsorater, der er afleveret uden Ad-Kode afvikles af broadcasterne frem til udgangen af februar 2023
  • Såfremt dit reklamespot eller sponsorat skal afvikles efter den 1. marts 2023 skal det afleveres på ny hos Extreme Reach, Peach eller Flex med en Nielsen Ad-Kode

Ønsker du at læse mere om Nielsen's Ad-Kode, kan du trykke her: Nielsen Ad-Kode information

Har du brug for hjælp til oprettelse af Nielsen's Ad-Kode kan du finde en guide her: Nielsen Ad-Kode Guide

GENERELT

Her på sitet finder du alle relevante informationer vedrørende upload af reklamer til TV 2. Bemærk, at TV 2 kun modtager digitale reklamer til reklameblokken og IKKE trailere/sponsorskilte til programmer.

 

Kontaktinformation

Du finder vores kontaktoplysninger under KONTAKT

 

Tidsfrister for levering af reklamer

Sidste deadline for levering af reklamer er 4 hverdage FØR første visning.

Hvis kampagnen eksempelvis starter mandag, skal vi således have filen den foregående tirsdag inden kl. 10. Der kan ikke afleveres senere uden en klar forudgående aftale. 

Alle der uploader, skal være opmærksomme på, at uploadprocessen kan tage op til 2 timer, før TV2 kan behandle filen. Derfor skal dette tages med i betragtning, når TV2 angiver leveringstidspunkt. 

Bemærk, at der kan forekomme skærpede deadlines i forbindelse med helligdage.  

 

Koda rapportering 

Husk du skal rapportere musikoplysninger online på http://koda.tv2.dk Du bliver registreret ved at sende en mail til mediaman@tv2.dk 

 

Juridisk service 

TV 2 anbefaler, at du benytter vores juridiske service til at få forhåndsgodkendt reklamer (storyboards og lign.) inden den endelige produktion. Juridisk afdeling står også til rådighed omkring spørgsmål om reklamelovgivningen og tjekker alle reklamespots, som afleveres, før de transmitteres. Yderligere information fås her http://tv2media.dk/jura eller ved at kontakte TV 2 Jura på tlf 39 75 75 75.  

 

Nye brugere

Tilmelding sker ved at sende en mail til tv2trafficlinear@tv2.dk med følgende informationer:

Tilmeldingsblanket:

  • Firmanavn
  • CVR-nummer
  • Telefonnummer
  • Adresse
  • Postnr.
  • By
  • Land

Brugeroplysninger: 

  • Navn
  • Telefonnummer
  • Email

(på alle de personer, som skal kunne uploade)