NIELSEN AD-KODE INFORMATION

Att.: Meddelelse til alle bureauer og produktionsselskaber

  • I samarbejde med de danske broadcastere har Nielsen i 2023 introduceret Ad-Kode.
    Fra den 1. februar 2023 skal alle nye reklamespots og sponsorater tildeles en Ad-Kode inden de kan modtages i Flex, Extreme Reach eller Peach. Koden bliver fremover markedets fælles reklame-id på det danske TV marked. Nielsen Ad-Kode skal fremover benyttes på traditionelt TV og Streaming.

Hvorfor indføres der en fælles Ad-Kode?

  • Der indføres en fælles Ad-Kode for bedre at kunne identificere spot-varianter og således muliggøre en forbedret rapportering af kampagner på tværs af broadcastere samt kanaler (både traditionelt TV og streaming

Hvordan tildeler jeg mit reklamespot og sponsorat en Ad-Kode?

  • Du anvender Nielsens Ad-Kode tool til at generere en Ad-Kode til dit reklamespot og sponsorat.
  • Ad-Kode toolet finder du på følgende URL: https://adkode.dk.nielsen.com/
  • Du finder en manual til, hvordan du tildeler dit reklamespot og sponsorat en Ad-Kode længere nede.

Koster det noget at oprette en Ad-Kode med Nielsen’s tool Ad-Kode?

  • Det er gratis at oprette en Ad-Kode i Nielsen’s Ad-Kode tool til dit reklamespot og sponsorat.

Fra hvornår skal jeg begynde at give mine reklamespots og sponsorater Ad-Koder?

Du kan oprette Ad-Koder til dine reklamespots og sponsorater i Ad-Kode toolet fra den 1. december 2022.

Kan man undlade at give sit reklamespot og sponsorat en Ad-Kode?

  • Nej, den 1. februar 2023 bliver Nielsen Ad-Kode obligatorisk, når reklamespots og sponsorater afleveres via Extreme Reach, Peach og Flex.
  • Det vil ikke være muligt at fuldføre leveringen uden Ad-Kode efter den 1. februar 2023.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at afvikle et spot, som tidligere er afleveret uden en Nielsen Ad-Kode?

  • Reklamespots og sponsorater, der er afleveret uden Ad-Kode afvikles af broadcasterne frem til udgangen af februar 2023.
  • Såfremt dit reklamespot eller sponsorat skal afvikles efter den 1. marts 2023 skal det afleveres på ny hos Extreme Reach, Peach eller Flex med en Nielsen Ad-Kode.

Support: Hvis du har behov for support ifm. tildeling af Ad-Kode til dine reklamespots og
sponsorater kan du henvende dig via denne helpdesk: support.dk@nielsen.com