SPECIFICS
På TV 2 bestemmes prisen for en visning af det forventede antal seere i 18 år+ og det forventede visningstidspunkt for reklameblokken. Prisen udtrykkes med en enhedspris pr. 1.000 seerkontakter (CPM).
Det er antallet af uger, hvor en annoncør aktivt køber Specifics, som afgør hvilken nettopristabel, der skal anvendes. En aktiv uge defineres som et ugentligt køb på min. 1,2 mio. eksponeringer.
De endelige priser fastlægges ud fra indrykningsmønsteret.
Eksempel:
For annoncør, der køber Specifics 19 uger om året, koster et 30 sekunders spot i en reklameblok estimeret til 425.000 Eksponeringer (18+) i tidsrummet kl. 17.00 til 23.00 i oktober 2024, 425.000 x 108/1.000 = kr. 45.900,-.
ANTAL AKTIVE SPECIFICS UGER: 40+ UGER
Specifics TV 2 |
P18+ Prime (kl. 17.00-23.00) |
P18+ Off-prime |
Januar |
43 |
30 |
Februar |
45 |
31 |
Marts |
56 |
36 |
April |
69 |
47 |
Maj |
77 |
50 |
Juni |
67 |
45 |
Juli |
39 |
27 |
August |
67 |
44 |
September |
76 |
49 |
Oktober |
79 |
50 |
November |
79 |
50 |
December |
56 |
39 |
ANTAL AKTIVE SPECIFICS UGER: 14-39 UGER
Specifics TV 2 |
P18+ Prime (kl. 17.00-23.00) |
P18+ Off-prime |
Januar |
61 |
37 |
Februar |
65 |
42 |
Marts |
78 |
48 |
April |
95 |
59 |
Maj |
104 |
63 |
Juni |
90 |
55 |
Juli |
50 |
33 |
August |
87 |
54 |
September |
101 |
62 |
Oktober |
108 |
66 |
November |
108 |
66 |
December |
77 |
49 |
ANTAL AKTIVE SPECIFICS UGER: 5-13 UGER
Specifics TV 2 |
P18+ Prime (kl. 17.00-23.00) |
P18+ Off-prime |
Januar |
78 |
50 |
Februar |
83 |
54 |
Marts |
98 |
62 |
April |
116 |
78 |
Maj |
126 |
82 |
Juni |
110 |
73 |
Juli |
66 |
46 |
August |
109 |
71 |
September |
124 |
82 |
Oktober |
128 |
84 |
November |
128 |
84 |
December |
97 |
64 |
UNDER 5 AKTIVE SPECIFICS UGER ELLER UNDER 1,7 MIO. EKSPONERINGER PR. UGE
Specifics TV 2 |
P18+ Prime (kl. 17.00-23.00) |
P18+ Off-prime |
Januar |
94 |
60 |
Februar |
99 |
63 |
Marts |
115 |
71 |
April |
136 |
89 |
Maj |
148 |
95 |
Juni |
136 |
87 |
Juli |
82 |
54 |
August |
133 |
86 |
September |
150 |
96 |
Oktober |
155 |
98 |
November |
158 |
99 |
December |
118 |
75 |
TV 2 forbeholder sig ret til at justere alle prisplader med op til +5% pr. måned.
SPECIFICS PLUS TV 2
Specific Plus er et produkt tiltænkt annoncører, som ønsker at booke en kvalitetskampagne, der først kan bookes efter den normale deadline for månedsbooking. Produktet udbydes alene til nye kampagner for produkter, som der ikke allerede annonceres for i den pågældende måned. Specific Plus er således ikke et værktøj til at købe op på allerede bookede Specific kampagner, som ikke har nået deres budget.
Mod et 10% tillæg på ordrens samlede budget kan du få følgende fordele:
- Sen booking af kampagnen, senest kl. 12.00 tirsdagen før visningsuge
- Placeringssikkerhed (mod betaling af gns. bud)
- Muligheden for at købe Specifics Plus i kombination med koblet Eksponeringspakke (3:1)
Udbuddet af Specifics Plus styres af TV 2 Reklamesalg.
BUD
Når der indtastes ønsker på månedsplan, kan de enkelte spot tillægges et bud efter eget valg. Størrelsen af buddet kan være afgørende for, om spottet får plads i den ønskede blok. Hvis der kræves bud i reklameblokken, prioriteres spottene i forhold til budstørrelse.
EFTERSPØRGSELSTILLÆG/-FRADRAG
Et tillæg/fradrag kan pålægges/fratrækkes visse reklameblokkes grundpris. Størrelsen af et sådant tillæg/fradrag vil fremgå af TV 2 Reklamesalgs månedsplan/ugeplan og fastsættes af TV 2 Data & Insight.
PLACERING I BLOK
Visninger kan bookes først, anden, næstsidst, eller sidst i en reklameblok mod et tillæg. Tillægget udgør 5% først i blokken og 3% sidst i blokken (grundpris +/- tillæg/fradrag). Tillægget er ligeledes 3% for nr. 2 i blokken og 1% for næstsidst i blokken.
TILKØB AF PLACERING PÅ PLAY
Ved køb af Specifics placeringer beliggende i primetime kan den tilsvarende blokplacering tilkøbes på PLAY.
Prisen beregnes på baggrund af et procentuelt tillæg af den total spotpris. TV 2 fastsætter det procentuelle tillæg for tilkøb på månedlig basis forud for månedsbooking.
ENDELIG PRISSÆTNING
Da den endelige prisfastsættelse er underlagt udbud/efterspørgselsvilkår, giver TV 2 ingen former for prisgaranti på årsbasis.
Kampagnepriser er først endelige efter deadline for månedsbooking og efterfølgende stacking.
MÅNEDSVOLUMENRABAT PÅ SPECIFIC KØB
Månedsrabatten gives på basis af den realiserede Specific omsætning pr. måned. Det er den samlede omsætning pr. annoncør pr. måned på Specific køb isoleret, der udløser en rabat jf. nedenstående tabel.
NETTOBUDGET 2024 |
KONTANTRABAT |
0 – 99.999 |
6,00% |
100.000 – 199.999 |
6,30% |
200.000 – 299.999 |
6,70% |
300.000 – 399.999 |
7,00% |
400.000 – 499.999 |
7,30% |
500.000 – 599.999 |
7,60% |
600.000 – 699.999 |
8,00% |
700.000 – 799.999 |
8,30% |
800.000 – 899.999 |
8,60% |
900.000 – 999.999 |
8,90% |
1.000.000 – 1.099.999 |
9,20% |
1.100.000 – 1.199.999 |
9,50% |
1.200.000 – 1.299.999 |
9,80% |
1.300.000 – 1.399.999 |
10,10% |
1.400.000 – 1.499.999 |
10,40% |
1.500.000 – 1.599.999 |
10,70% |
1.600.000 - |
11,00% |
Ved omsætning over kr. 1,6 mio. pr. måned gives fortsat 11,0 % rabat. Rabatterne fratrækkes på spotniveau.
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.