EKSPONERINGSPAKKER OG KONTAKTPRISER
EKSPONERINGSPAKKER OG KONTAKTPRISER
Prisen på 1.000 eksponeringer er at betragte som et forhandlingsbaseret årligt bud, som aftales med TV 2 ifm. indgåelsen af en årsaftale. For annoncører, der ikke har en rettidig indgået årsaftale, afgives et forhandlingsbaseret bud på 1.000 eksponeringer (CPM pris) ad-hoc inden kampagnestart.
VALGFRIT BUD PÅ ORDRENIVEAU
Der kan afgives et ekstra bud på den årlige forhandlingsbaserede kontaktpris i årsaftalen. Buddet, som valgfrit kan påføres en eller flere ordrer i en given måned, indregnes i den endelige kontaktpris, der indgår i stacking processen i denne måned (se nedenfor).
CPM-PRISMODEL
Den pris, som en eksponeringskampagne kan indkøbes til, afhænger af, hvilken kanallevering der ønskes, hvilken måned, kampagnen ønskes indrykket i, samt af, hvilket TV 2 eksponeringsprodukt, der er valgt.
Den CPM-pris, som er aftalt for 2024 danner udgangspunkt for den endelige CPM-pris på kampagneniveau.
CPM bud x valgfrit bud x Produktindeks x Månedsindeks x Leveringsindeks (Echo/Charlie) x Spotindeks = Endelig CPM
LEVERING PÅ EKSPONERINGSKAMPAGNER
Eksponeringskampagner leveres tværgående på TV 2s lineære kanaler. Den præcise levering afhænger af leveringsvalg og produkt. For levering med enten TV 2 m. Charlie eller TV 2 m. Echo gælder, at kampagnerne leveres på TV 2, FRI, Sport og Sport X samt enten Echo eller Charlie. Charlie/FRI eksponeringskøb leveres alene på Charlie og FRI, og kun som rene eksponeringskampagner (dvs. ingen 3:1 eller Off-prime).
PRODUKTINDEKS
PRODUKT |
2024 Indeks |
TV 2 Eksponering |
132 |
TV 2 Eksponering 3:1 |
112 |
TV 2 Eksponering Off-prime |
87 |
TV 2 Eksponering 3:1 Off-prime |
78 |
TV 2 Dækning |
165 |
MÅNEDSINDEKS
MÅNED |
INDEKS 2024 |
STARTUGE 2024 |
Januar |
74 |
1 |
Februar |
79 |
5 |
Marts |
90 |
10 |
April |
110 |
14 |
Maj |
120 |
18 |
Juni |
107 |
23 |
Juli |
64 |
27 |
August |
106 |
31 |
September |
120 |
36 |
Oktober |
124 |
40 |
November |
123 |
45 |
December |
94 |
49 |
TV 2 forbeholder sig ret til at justere indeks med op til 10 indeks point.
LEVERINGSVALG
Echo / Charlie |
INDEKS 2024 |
TV 2 m. TV 2 Charlie |
94 |
TV 2 m. TV 2 Echo |
105 |
Charlie/Fri |
94 |
STACKING PROCES
Efter deadline for måneds booking stackes alle eksponeringskampagner efter kontaktpris. Såfremt udbud er mindre end efterspørgsel, får de kampagner, der er indkøbt til de laveste CPM-priser, ikke plads i den pågældende måned.
For kampagner, der ikke initialt har fået plads pga. stor efterspørgsel og lav kontaktpris, gælder, at der som alternativ kan vælges andre TV 2 produkter (jf. produktindeks), der ikke er udsolgt.
I fald alle TV 2’s eksponeringsprodukter skulle være udsolgt i en given måned, vil der i mange tilfælde være mulighed for køb af Specifics.
ENDELIG PRISSÆTNING
Da den endelige prisfastsættelse er underlagt udbud/efterspørgselsvilkår, giver TV 2 ingen former for prisgaranti på årsbasis.
Kampagnepriser er først endelige efter deadline for månedsbooking og efterfølgende stacking.
ØVRIGE TILBUD
TV 2 tilbyder også andre muligheder for at imødekomme den enkelte annoncørs ønsker. Kontakt TV 2 Reklamesalg og hør nærmere om:
- Performance-aftaler
- Alment velgørende og humanitære foreninger mv. Skæv/begrænset distribution
- Programpakker
- Kontinuerlige partnerskaber
- TV 2 Basis
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.