CLICKTRACKING
Vælger du at kode dine bannere selv, kan du følge disse guidelines:
Clicktags – HTML Afleveres HTML bannere skal der enten angives en tydelig clickTAG-funktion i materialet, eller en iframe parameter vi kan sende en click-redirect med i. Angives dette ikke, kan vi ikke garantere, at vi kan tælle kliks på din kampagne. Har du spørgsmål til dette, så ret henvendelse til banner@tv2.dk
EKSEMPEL PÅ INDSÆTTELSE AF CLICKTAG I ET HTML-BANNER
Indsæt følgende script i <head> tagget af banneret:
<script type='text/javascript'>
var clickTag = 'indsæt Click-URL her';
</script>
Scriptet angiver et tomt clickTag.
Find den funktion, der er bundet til brugerens click-event.
Ofte kan du finde den ved at søge efter “window.open”.
Skift nu URL’en i denne klik-funktion (window.open-funktionen) ud med en, der kalder clickTAG’et. Det gøres således:
window.open(“http://www.koldingstorcenter.dk”,”_blank“);
Udskiftes med: window.open(window.clickTag);
Dit banner vil nu kalde den URL, som mediet sender med, når banneret loades – og Google DFP vil kunne tælle klik på banneret.
Læs evt. mere her: https://support.google.com/dfp_sb/answer/7046799#clicktagguideline
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.