EKSPONERINGSPAKKER OG KONTAKTPRISER
Prisen på 1.000 eksponeringer er i 2023 at betragte som et forhandlingsbaseret årligt bud, som aftales med TV 2 ifm. indgåelsen af en årsaftale. For annoncører, der ikke har en rettidig indgået årsaftale, afgives et forhandlingsbaseret bud på 1.000 eksponeringer (CPM pris) ad-hoc inden kampagnestart.
VALGFRIT BUD PÅ ORDRENIVEAU
Der kan i 2023 afgives et ekstra bud på den årlige forhandlingsbaserede kontaktpris i årsaftalen. Buddet, som valgfrit kan påføres en eller flere ordrer i en given måned, indregnes i den endelige kontaktpris, der indgår i stacking processen i denne måned (se nedenfor).
CPM-PRISMODEL
Den pris, som en given kampagne indkøbes til, afhænger af, hvilken kanallevering der ønskes, hvilken måned, kampagnen ønskes indrykket i, samt af, hvilket TV 2 eksponeringsprodukt, der er valgt.
Den CPM-pris, som er aftalt for 2023 danner dermed udgangspunkt for den endelige CPM-pris på kampagneniveau.
CPM bud x valgfrit bud x Produktindeks x Månedsindeks x Leveringsindeks (Zulu/Charlie) x Spotindeks = Endelig CPM
LEVERING PÅ EKSPONERINGSKAMPAGNER TIL 2023
Eksponeringskampagner leveres tværgående på TV 2s kanaler. Den præcise levering afhænger af leveringsvalg. For levering med enten TV 2 m. Charlie eller TV 2 m. Zulu gælder, at kampagnerne leveres på TV 2, FRI, Sport og Sport X samt enten Zulu eller Charlie. Charlie eksponeringskøb leveres alene på Charlie, og kun som rene eksponeringskampagner (dvs. ingen 3:1 eller Off-prime).
PRODUKTINDEKS
PRODUKT | 2023 Indeks |
TV 2 Eksponering |
132 |
TV 2 Eksponering 3:1 |
112 |
TV 2 Eksponering Off-prime |
87 |
TV 2 Eksponering 3:1 Off-prime |
78 |
MÅNEDSINDEKS
MÅNED |
INDEKS 2023 |
STARTUGE 2023 |
Januar |
74 |
1 |
Februar |
79 |
5 |
Marts |
90 |
9 |
April |
110 |
14 |
Maj |
120 |
18 |
Juni |
107 |
22 |
Juli |
64 |
27 |
August |
106 |
31 |
September |
120 |
36 |
Oktober |
124 |
40 |
November |
123 |
44 |
December |
94 |
49 |
TV 2 forbeholder sig ret til at justere indeks med op til 10 indeks point.
LEVERINGSVALG
ZULU / CHARLIE |
INDEKS 2023 |
TV 2 m. TV 2 Charlie |
94 |
TV 2 m. TV 2 Zulu |
115 |
Charlie |
94 |
STACKING PROCES
Efter deadline for måneds booking stackes alle eksponeringskampagner efter kontaktpris. Såfremt udbud er mindre end efterspørgsel, får de kampagner, der er indkøbt til de laveste CPM-priser, ikke plads i den pågældende måned.
For kampagner, der ikke initialt har fået plads pga. stor efterspørgsel og lav kontaktpris, gælder, at der som alternativ kan vælges andre TV 2 produkter (jf. produktindeks), der ikke er udsolgt.
I fald alle TV 2’s eksponeringsprodukter skulle være udsolgt i en given måned, vil der i mange tilfælde være mulighed for køb af Specifics.
ENDELIG PRISSÆTNING
Da den endelige prisfastsættelse er underlagt udbud/efterspørgselsvilkår, giver TV 2 ingen former for prisgaranti på årsbasis.
Kampagnepriser er først endelige efter deadline for månedsbooking og efterfølgende stacking.
ØVRIGE TILBUD
TV 2 tilbyder også andre muligheder for at imødekomme den enkelte annoncørs ønsker. Kontakt TV 2 Reklamesalg og hør nærmere om:
- Bindende køb på kvartalsniveau
- Performance-aftaler
- Alment velgørende og humanitære foreninger mv. Skæv/begrænset distribution
- Programpakker Kontinuerlige partnerskaber
- TV 2 Basis
Ret til omgående ændringer forbeholdes – herunder forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgt lager.